اقتصاد بازار: مجمع نمایندگان استان اصفهان در نامه ‌ای به نوبخت معاون رئیس جمهور خواستار پیگیری جدی وضعیت بحرانی شرکت پلی‌اکریل اصفهان شدند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، مجمع نمایندگان استان اصفهان در نامه‌ ای خطاب به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار پیگیری جدی مشکلات شرکت پلی‌اکریل و احیای سریع این صنعت مادر در کمتر از 33 روز به پایان سال 95 شدند. در متن این نامه آمده است.
جناب آقای دکتر نوبخت
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
احتراما با عنایت به وضعیت بسیار حساس شرکت پلی اکریل ایران واقع در استان اصفهان-مبارکه با توجه به پیگیری های متعدد و استقرار هیات حمایت از صنایع و عقدنامه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و معوقات 9 ماه کارگران، همچنین نیاز تامین فوری مواد اولیه و درخواست های متعدد نمایندگان و مجمع نمایندگان استان اصفهان در جلسات مختلف ضرورت تخصیص فوری این مبلغ از منابع هدفمندی به شکل وامی که زمان بازپرداخت آن موکول به بازگردان مدیریت واحد به صاحبان سهم باشد ارائه تا مدیران هیات حمایت از صنایع مطابق قانون بتوانند واحد را بازسازی و حقوق کارگران را قبل از پایان سال پرداخت نمایند.
امید است با فوریت و جدیت موضوع پیگیری تا از بحران منطقه ای جلوگیری گردد.
این نامه در واکنش به اطلاعیه هیات اجرایی پلی اکریل اصفهان نوشته و امضا شده است.
هیات اجرایی کارخانه پلی اکریل روز یکشنبه 24 بهمن ماه در اطلاعیه ای خطاب به پرسنل خود با تاکید بر اینکه تا سه ماه دیگر خبری از تولید نیست، به کارگران خود اعلام کرد که اگر شب عید بیمه بیکاری می خواهید، زودتر خداحافظی کنید.
در این اطلاعیه خطاب به پرسنل پلی اکریل آمده بود:
با توجه به جلسات برگزار شده در سطح استان و همچنین جلسه برگزار شده و مجوز هیات اجرایی موارد ذیل به اطلاع پرسنل رسانده می شود.
1- با توجه به زمان سه ماهه مورد نیاز برای تامین AN در حالت عادی حداقل تا 3 ماه دیگر هیچ گونه راه اندازی در واحد اکریلیک وجود نخواهد داشت.
2- طبق مصوبه شورای تامین استان افرادی که حداکثر تا پایان بهمن ماه نسبت به معرفی خود به بیمه بیکاری اقدام نمایند. تامین اجتماعی حداکثر تا 15 روز نسبت به برقراری حقوق بیمه بیکاری افراد اقدام نمایند.
3 کلیه پرسنل که تمایل دارند 10/12/95 از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند حداکثر تا پایان ساعت اداری 26/11/95 به مدیران محترم بخش ها اعلام آمادگی نمایند.
4- کد 31 از تاریخ 1/12/95 به طور کامل لغو می گردد.
بر این اساس نمایندگان استان اصفهان واکنش های بسیاری نسبت به این موضوع نشان دادند.
پلی اکریل ایران دارای سابقه 40 ساله در صنعت نساجی کشور که مدتی است با برخی مسائل و مشکلات کارگری و مدیریتی روبرو شده است.
این شرکت در سال 53 با مشارکت بخش خصوصی و تعدادی از بانک های تخصصی ایرانی و شرکت "دوپان دونمورس" آمریکا تاسیس شد و در سال 57 به بهره برداری رسید.
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پلی استر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
متاسفانه کارگران پلی اکریل اصفهان طی ماه های گذشته به دلیل عدم پرداخت حقوق های خود، مشکلات معیشتی و نبود امنیت شغلی تجمعات بسیاری مقابل استانداری اصفهان، فرمانداری مبارکه و دفتر مرکزی این شرکت واقع در خیابان آبشار اصفهان و دفتر امام جمعه اصفهان داشتند.