مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اصفهان با اشاره به تداوم رکود در واحدهای تولیدی استان در سالجاری، گفت: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی استان که امروز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند در حقیقت گرفتار مسائل مدیریتی و سوء مدیریتی هستند.

محسن نیرومند در مراسم تجلیل از کارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات مناسبی را برای حفظ اشتغال موجود در استان انجام دادیم، اظهار داشت: براین اساس ستاد تسهیل استان هر هفته جلساتی را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی از جمله بیمه، بیکاری، تامین اجتماعی، آب، گاز، برق و ... برگزار کرد همچنین در کنار آن ستاد رونق برای واحدهای مشکل دار تشکیل شد که اینها موجب کاهش ۳۸ درصدی اعتراضات و تجمعات در سطح استان شد.

وی با بیان اینکه رکود همچنان دامن‌گیر واحدهای تولیدی است، تاکید کرد: در سال ۹۶، قرار است در کنار طرح های گذشته کارگروه بهبود اشتغال پایدار شروع به کار کند و بر مبنای آن ۱.۵ میلیارد دلار برای بحث اشتغال در سال جدید در نظرگرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه افزایش خرید کالای ایرانی نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد انقلاب فرهنگی است، بیان داشت: این فرهنگ‌سازی در کنار افزایش کیفیت محصولات داخلی منتج به حفظ اشتغال موجود می‌شود.

وی به کمپین نخریدن کفش خارجی در تبریز اشاره کرد و گفت: این کمپین از جمله اتفاقات مثبت فرهنگی در کشور بود و اگر در بازار کفش، کالای خارجی خرید نشود به‌ راحتی ۳۰ هزار اشتغال جدید در این بخش ایجاد خواهد شد.

نیرومند به اتاق بازرگانی پیشنهاد داد که در کنار نخبگان صنعتی می‌توان از نشان ملی محصولات ایرانی که توان رقابتی دارند تجلیل و برای استفاده از کالاهای آنها فرهنگ‌سازی کرد.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری درباره مشکلات مدیریتی در کشور اشاره کرد و گفت: تصریح کرد: متاسفانه بیشتر واحدهای بزرگ تولیدی که در مرحله بحران قرار دارند؛ مشکل شان در فروش نبوده و به دلیل سوءمدیریت به این وضعیت دچار شده‌اند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اصفهان، هشت واحد تولیدی بحرانی در استان اصفهان امروز گرفتار مشکلات مدیریتی هستند.

وی تاکید کرد: ما امروز باید از مدیریت سنتی به سمت مدیریت علمی حرکت کنیم.

نیرومند همچنین با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز همکاری و همدلی خوبی بین شرکای اجتماعی کار (دولت، کارگر و کارفرما) در استان اصفهان ایجاد شده است، گفت: ارتباط هرچه بهتر این دو قشر، می‌تواند رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی را تسهیل کند.

وی در ادامه با ابراز تاسف نسبت به اینکه کارگران ما با مشکلاتی همچون کسری صندوق‌های بازنشستگی، مشکلات درمان، امنیت شغلی، امنیت سرمایه کارفرما و معضلات بانکی مواجه هستند، تاکید کرد: باید از قشر کارگر جامعه که در جبهه استقلال کشور تلاش می‌کنند بیش‌ازپیش حمایت کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور جمعی از مقامات استان، نمایندگان مجلس و همچنین شهردار اصفهان از ۱۲ کارگروه نمونه استانی و کشوری، همچنین ۲۰ نفر از قاری قرآن برتر کشور در بخش کارگری، و تعدادی از کارگران و کارفرمایان نمونه استان به صورت فردی و گروهی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.