مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان سومین استان کشور در بخش معدن با بیش از ۱۳۰۰ واحد سنگبری، بخش مهمی از صادرات کشور در این حوزه را به خود اختصاص داده است، گفت: سنگ بنای نمایشگاه سنگ ایران در اصفهان گذاشته شده است.

رسول محققیان در نشست شرکت کنندگان خارجی نمایشگاه با مشارکت کنندگان داخلی و خارجی که پیش از مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: استان اصفهان نخستین برگزار کننده نمایشگاه سنگ در ایران است و به نوعی می توان گفت، سنگ بنای نمایشگاه سنگ ایران در این استان گذاشته شده است.

وی افزود: این نمایشگاه هر ساله تلاش دارد سیر تکاملی خود را در زمینه ارتقای کیفی مشارکت کنندگان داخلی، جذب مشارکت کنندگان خارجی و نیز تخصصی تر کردن سطح بازدیدکنندگان، طی کرده و از یک نمایشگاه استانی و ملی، فراتر رود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان تاکید کرد: شکی نیست که ظرفیت ها و دایره وسیع توانمندی فعالان بخش سنگ و معدن استان نیز اقتضا می کند اصفهان به عنوان سومین استان کشور در بخش معدن با بیش از ۱۳۰۰ واحد سنگبری، بخش مهمی از صادرات کشور در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: چنین استانی، نیازمند نمایشگاهی تأثیرگذار است تا زنجیره تولید و عرضه را تکمیل کرده و با شناسایی دقیق بازار، نیازها، انتظارات، دانش، تکنولوژی و فناوری، حال و آینده بهتری را ترسیم کند.

محققیان با بیان اینکه امروز نمایشگاه سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان در سیزدهمین دوره خود ایستاده است، افزود: در این دوره، علاوه بر حضور شرکت های مطرح داخلی، میزبان بیش از ۳۰ شرکت کننده خارجی از کشورهای چین، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا است. از این رو تولیدکنندگان داخلی این فرصت را یافته اند تا تولیدات و خدمات خود را با افتخار در کنار شرکت های خارجی فعال در این حوزه به نمایش بگذارند، قضاوت شوند، محک بخورند و خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بازوی مهم صادراتی در همه جهان است، تصریح کرد: چالش های عرصه صادرات از ضعف تحقیقات بازار تا برندینگ، عدم مهارت کافی در معرفی و عرضه صحیح، ضعف تبلیغات و شناخت بازار هدف، همه و همه می تواند در فضای نمایشگاه های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و تا حدود زیادی برطرف گردد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان همچنین تاکید کرد: گام دیگر ما در این مسیر، هماهنگی و مدیریت پاویون های جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های مهم جهانی است.

به گفته محققیان، در حال حاضر شرکت نمایشگاه های اصفهان در ۶ رویداد حوزه صنعت ساختمان، حضوری فعال دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت سنگ نیز، مسئولیت برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی سنگ شویتو به عنوان یکی از برجسته ترین نمایشگاه های جهان، بر عهده شرکت نمایشگاه اصفهان قرار گرفته است، افزود: نمایشگاه سنگ شویتو، نمایشگاهی در قلب تولید سنگ کشور چین، در مجاورت با ۱۲۰۰ مرکز تجاری کوپ سنگ ساختمانی و بیش از ۱۰ هزار کارخانه فرآوری سنگ که در آخرین دوره خود میزبان بیش از ۴۵ هزار بازدیدکننده متخصص و خریدار سنگ بوده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: فعالان، معدن داران و تولیدکنندگان ایرانی بتوانند با حضور در این نمایشگاه، پلی به مرکز تجارت سنگ چین زده و جلوه ای دیگر از تولید صادرات محور را عرضه کنند.