اقتصاد بازار: تهدید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خوابیدن روی ریل در صورت واردات واگن بدون این که عملی شود، اما نتیجه بخش بود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از ایسنا، سال گذشته بود که مساله واردات واگن چالش‌هایی را بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت راه و شهرسازی ایجاد کرد. راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر واردات ۵۰۰۰ واگن از روسیه اصرار داشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف این اقدام بود و مصر بود که واگن‌های مورد نیاز کشور باید براساس تولید داخلی تامین شود.

کار تا جایی پیش رفت که محمدرضا نعمت زاده به صراحت اعلام کرد: از واردات ۵۰۰۰ واگن باری به کشور جلوگیری خواهد کرد و اگر واگنی از خارج کشور وارد شود روی ریل می‌خوابد تا از این کار ممانعت به عمل آورد.

در نهایت روز گذشته پرونده جنجالی واردات واگن از روسیه بسته شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین ۶۰۰۰ دستگاه واگن باری خبر داد و اعلام کرد که ۱۱۰۰ دستگاه از این واگن‌ها از روسیه وارد خواهد شد و ۴۹۰۰ دستگاه دیگر براساس مشارکت مابین ایرانی‌ها و روس‌ها در داخل تولید خواهد شد.

نعمت زاده با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران علاقه‌مند به خرید ۶۰۰۰ واگن باری از روسیه بودند اما با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بر این شد که ۱۱۰۰ دستگاه واگن به صورت آماده از روسیه خریداری و نزدیک به ۵۰۰۰ دستگاه دیگر با مشارکت در داخل کشور تولید شود.

 در نهایت پرونده چالشی واردات واگن از روسیه بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و نیز راه و شهرسازی بسته شد تا نعمت زاده بدون این که روی ریل بخوابد و تهدید خود را عملی کند به بخش عمده‌ای از خواسته‌اش مبنی بر تولید واگن در داخل کشور برسد و از واردات آن از کشور روسیه جلوگیری به عمل‌ آورد.