به گزارش اقتصادبازار به نقل از روابط عمومی گروه کارخانجات آجر نماچین، اولین دوره مسابقات آزاد نما چینی آجر  با همکاری اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان اصفهان همزمان با بیست و دومین نمایشگاه بین الملی صنعت ساختمان در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار آغاز گردید. 

در مراسم افتتاحیه این رویداد که با حضور غلامرضا راز، مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان فنی و حرفه ای کشور، دکتر آرش اخوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، عباس مهدیان معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل، محمدعلی صحرانورد، رییس اداره عمومی و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه ای و محمود اشراقی مسئول المپیاد اداره کل فنی و.حرفه ای برگزار شد، دکتر اخوان، ضمن خوشامدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان در این رویداد، از مجموعه نماچین بعنوان بنیانگذار اولین المپیاد آجرچینی کشور و نماینده بخش خصوصی تقدیر و تشکر کرد. اخوان این حرکت را گامی ارزنده در گسترش و پیشرفت صنعت ساختمان دانست.

در ادامه، رضا چینی مدیرعامل شرکت آجرنماچین نیز ضمن خوشامدگویی به کلیه مدعوین و مدیران استانی و کشوری با ابراز خرسندی از تقارن اولین المپیاد کشوری نماچینی آجر با بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان آن را از  افتخارات بزرگ استانی دانست و تاکید کرد: بیشتر آجرهای مصرفی در ساختمان های کشور از خاک رس تشکیل شده اند. میزان جذب آب در این آجرها بطور متوسط بین 27 تا30 درصد بود و به همین جهت رنگ آجر پس از مدتی تغییر پیدا می کرد. خوشبختانه واحد آجر شرکت نماچین پس از سالها تلاش و ممارست و پژوهش در این مورد، موفق به تولید نوع جدیدی از آجر به نام آجر شیل شد و این آجر در انواع رنگهای مختلف  از معادن مختلف کشور تهیه و به بازار عرضه گردید. میزان جذب این آجر بسیار کمتر و در حدود 10 تا 12 درصد است و از استحکام و پایداری بیشتری برخودار است و رنگ آجر نیز تغییر نمی کند.

چینی ادامه داد: منتها موردی که وجود دارد آنستکه اجرای این آجر چینی باید بادقت و ظرافت  بیشتری انجام گردد. از آنجا که روش نصب این آجر متفاوت است با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای کتاب روش آجر نما را تدوین کردیم و در امتداد این روند آموزشی، با همکاری آن سازمان به مدت دو روز و در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان مسابقه روش آجرجینی را برگزار می کنیم. مدیرعامل گروه نماچین اضافه کرد: در این مسابقه 32 گروه شرکت می کنند و در روز شنبه نیز برندگان اول تا سوم این مسابقه معرفی خواهند شد.

همچنین، غلامرضا راز، مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت و نماینده فنی ایران در سازمان جهانی مهارت، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد در شهر اصفهان، گفت: این مسابقه براساس رویکرد مسابقات جهانی و با همان استانداردها برگزار گردیده است. وی گروه داوری این رویداد را مجموعه ای بسیار متخصص که تجربه مسابقات ملی و جهانی دارند دانست و از استقبال شایسته شرکت کنندگان از سراسر کشور قدردانی نمود.

شایان ذکر است، دراین مسابقات کاملا  مطابق با استانداردهای بین المللی و مهارتی است و گروههای مختلفی از سراسر کشور و ۴ گروه از کشورهای عراق، افغانستان و گرجستان به رقابت با یکدیگر می پردازند.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت  سازمان فنی حرفه‌ایی استان اصفهان www.etvtc.ir و گروه کارخانجات آجر نما چین www.nemachin.com مراجعه کنند.

 

WhatsApp Image 2019 10 11 at 11.13.55

 

WhatsApp Image 2019 10 11 at 11.13.56

WhatsApp Image 2019 10 11 at 11.13.57

 

WhatsApp Image 2019 10 11 at 11.15.18پایان رپرتاژ حبری