به گزارش اقتصاد بازار، در این میان، حضور سرپرست مدیریت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در غرفه مجموعه آجر نماچین حامل این پیام است که آموزش مهارت های تخصصی نقش موثری در استخدام  افراد جویای کار دارد.

سیدکمال الدین میرهادی در دیدار با مدیریت مجموعه آجر نماچین و گفتگو درباره فعالیت های مهارت آموزی این مجموعه، گفت: با توجه به وضعیتی که اینک در کشور وجود دارد و تقاضا برای ورود به بازار کار زیاد است، یکی از چالش های اصلی استخدام، لزوم آموزش مهارت های تخصصی در بخش های مختلف کشور است. وی در اشاره به برگزاری مسابقات آجرچینی با هدف مهارت آموزی توسط مجموعه نماچین تاکید کرد: رویدادهایی از این دست، علاوه بر ایجاد انگیزه برای افراد جویای کار، می تواند تاثیراتی در هدایت جوانان به کار، مهارت آموزی و نهایتا راهیابی به شغل مورد نظر و آموزش قبل از ورود به کار را داشته باشد.

میرهادی با بیان آنکه تعامل بین بخش خصوصی و دولتی، بحث مهمی در مجموعه اداره کار و رفاه اجتماعی است، افزود: با توجه به محدودیت های دولت در مباحث زیرساختی و هزینه ای و مشکلاتی که برای جامعه کارگری و کارفرمایی وجود دارد، تنها راه ایجاد ظرفیت برای آموزش متقاضیان کار، استفاده از ظرفیت های موجود در بخش خصوصی در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات است. وی تاکید کرد: هرچقدر دولت بیشتر به سمت بخش خصوصی حرکت کند، می تواند با حداقل هزینه و بیشترین بهره وری از ظرفیت بخش خصوصی برای آموزش و ایجاد اشتغال برای متقاضیان کار استفاده کند.

سرپرست اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، عملکرد مجموعه آجر نماچین در مهارت آموزی و ایجاد اشتغال را الگویی موفق نامید و ابراز امیدواری کرد که این الگو بتواند در مسیری موفقیت آمیز ادامه دار باشد و به دیگر صنایع گسترش یابد.