حسن قاضی عسگر، برگزاری اولین المپیاد و مسابقه آجرچینی که با هدف مهارت آموزی توسط مجموعه نماچین برگزار می گردد را، اقدامی مبتکرانه و قابل تقدیر نامید که می تواند در توسعه آموزش های مهارتی نیز موثر باشد. وی افزود: استفاده از شیل در تولید آجر بجای خاک رس، ماده اولیه ای که در کشور و در استان بوفور وجود دارد، اقدامی ارزشمند است و جای تقدیر دارد. وی ابراز امیدواری کرد که شرکت نماچین بتواند در آموزش مهارت های لازم در کار با آجرهای نما، جایگزین استفاده از خاک رس و گسترش استفاده از آجرهای شیل در نمای ساختمان ها الگویی موفق در استان و در سطح کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در پاسخ به این پرسش که برای توسعه این صنعت و رفع موانع در استان اصفهان، چه راهکارهایی را توصیه می کنید، بیان داشت: کارگروه تخصصی برای انجام اقدامات تخصصی بر روی آجر تشکیل شده، درعین حال که سعی براین است تا میزان آلایندگی و انتشار دی اکسید کربن در این صنعت کنترل شود، همچنین، باید فشارهای زیست محیطی را به حداقل تقلیل دهیم تا تولید کنندگان بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند و بهره وری را افزایش دهند.

قاضی عسگر در بیان نقطه نظرات خود راجع به برگزاری اولین المپیاد کارآموزی که توسط بخش خصوصی در ارتباط تنگاتنگ با بخش دولتی در حال برگزاری است،  اظهار کرد: ما از بخش خصوصی توانمندی که بتواند کارهای خود را با موفقیت پیش ببرد و در عرصه کار و تولید، پیشتاز باشد، استقبال می کنیم. وی در ادامه، از تشکیل اولین مجمع عمومی تشکل های اقتصادی در استان اصفهان با همین هدف خبر داد و گفت: هدف دیگر ما، بررسی این مورد است که چگونه تشکل های خصوصی را تقویت کنیم. زیرا ما نقش سیاستگزار و نظارتی را برای خود تعریف کرده ایم و تلاش برای رفع موانع تولید و تسهیل در کسب و کار فعالان بخش خصوصی از اهداف دستگاه های نظارتی و دولتی است.