امیر حسین صادقی افزود: اساسی ترین موضوعی که باید در نصب آسانسور توجه شود این است که مردم باید به شرکت های آسانسوری مراجعه کنند که معتبر هستند .
وی با اعلام اینکه مردم باید به این آگاهی برسند که برای خرید آسانسورهایشان از شرکت های قانونی و متعهد استفاده کنند تا در بلند مدت به مشکل برنخورند، تصریح کرد: استفاده از آسانسور بالذات خود بسیار خوب است و افراد با وجود آسانسور به بیماری های کمتری دچار می شوند و همچنین می توانیم از این طریق افراد مسن را تکریم و احترام کنیم و ارزش ریالی ساختمان را هم بالا می برد، اما باید به این نکته مهم اذعان داشته باشیم که هر شرکتی نمی تواند عملیات اجرایی درستی در نصب آسانسور داشته باشد و مردم باید به شرکت های معتبرمراجعه کنند.
صادقی تاکید کرد: بالاتربرها به هیچ وجه نمی توانند نقش آسانسور را ایفا کنند وصرفا برای جابه جایی بار هستند، اما متاسفانه افراد سودجو با گذاشتن کابین آسانسور به بالابرها شکل آسانسور می دهند، در حالیکه به هیچ وجه امنیت لازم را ندارد .
عضو اتحادیه سندیکای آسانسور و پله برقی استان اصفهان تصریح کرد: مردم باید بدانند که نحوه درست قرارداد با شرکت های آسانسوری به چه شکل است و با شرکت هایی قرارداد ببندند که شناخته شده تر باشند.
وی ادامه داد: گاهی کارفرما خودش اقدام به قطعه خریدن می کند و چون اطلاعات ندارد، عامل قطعه فروش قطعات نامناسب به او می دهد و در عین حال نصاب متفرقه ای هم وجود دارد که از طریق یک شرکت بی وجدان مهر تایید می زند و کسانی که به این طریق اقدام به نصب آسانسور کرده اند بعد از دو یا سه سال به مشکل می خورند و حوادث مالی و خرابی های مداوم را شاهد خواهند بود.