اقتصاد بازار: علیرضا همدانیان با حکم استاندار اصفهان بعنوان سرپرست منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری استان اصفهان منصوب شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، همدانیان در جلسه کمیته راهبری منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان با حکم رسول زرگرپور استاندار اصفهان بعنوان سرپرست منطقه ویژه علم و فناوری استان معرفی شد.
استاندار اصفهان در این جلسه گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی، سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه های ذیربط باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
زرگرپور با اشاره به گزارش مشاور علم و فناوری استاندار در باره فرآیند طی شده برای تهیه، تدوین و تقدیم پیشنهاد استان در باره اساسنامه سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری گفت: قعالیت های لازم برای ایجاد بستر مناسب و ورود به عملیات اجرایی این کریدور باید آغاز و در باره تصویب اساسنامه جدید نیز پیگیری لازم انجام شود.
مهدی کشمیری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این جلسه گفت: پیگیری های استاندار در پیشرفت کار بسیار مفید و موثر بوده است و تاکید معاون اول رئیس جمهوری در سفر به اصفهان که در آینده نزدیک صورت می گیرد نیز می تواند در نتیجه کار مثمرثمر باشد.
در این جلسه نیلی مشاور علم و فناوری استاندار گزارشی درباره فرایند طی شده برای تهیه، تدوین و تصویب اساسنامه پیشنهادی استان با ماهیت غیرانتفاعی، غیرتجاری و غیردولتی برای سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان را ارائه کرد.
این اساسنامه به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که به ریاست رئیس جمهوری برگزار می شود، ارائه شده است.
منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه ای از امکانات علمی،صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت هاست که با تکیه بر خلاقیت ها و نوآوری ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه های صنعتی با فناوری نو و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می شود.
مجوز این مناطق توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) سال 93 برای اصفهان، تبریز، مشهد، یزد و بوشهر صادر شد.
کریدور علم و فناوری استان اصفهان در مساحت یکهزار و 200 کیلومتر مربعی شامل شهرهای اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر و خمینی شهر است.