اقتصاد بازار: پیش مخلوط های کنسانتره دامی ابداعی شرکت دانش بنیان، منتخب بخش فن آفرینان رشد یافته جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، سیزدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت‌ سالجاری در اصفهان برگزار شد.
جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی به عنوان یکی از جشنواره های مطرح کشور اردیبهشت ماه هرسال به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف ترویج و توسعه فن‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن‌آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه‌های مختلف فن‌آفرینی برگزار می‌شود.
هر ساله در این جشنواره ایده های نو از سوی کارآفرینان به بازار تجارت معرفی می شود. شرکت سپاهان دانه پارسیان برای اختراع و تولید انواع "پیش مخلوط کنسانتره دامی" بعنوان برگزیده بخش فن آفرینان شرکت های رشد یافته انتخاب شد.
دکتر حمیدرضا قلمکاری با نوآوری در تولید انواع کنسانتره، مکمل و خوراک دام و طیور براساس آخرین تکنولوژی روز دنیا جهت دستیابی به بالاترین راندمان‌های تولید در صنعت دامپروری کشور همواره پیشتاز بوده است.
پیش مخلوط های کنسانتره دامی با سنجه های مختلف (از ۵/۲ تا ۶۰ درصد) و با قابلیت افزایش کیفی و کنترل خوراک کامل دام بعنوان یک دسته محصول جدید در صنعت تغذیه دام پایه گذار تحولی عظیم در واحدهای دامپروری می باشد که با افزایش کیفیت و میزان تولید شیر، بهبود متابولیسم انرژی و بهبود عملکرد تولید مثل نقش مهمی در افزایش بهره وری و اقتصادی شدن تولید در واحدهای دامپروری ایفا می نماید. پیش مخلوط های کنسانتره امکان حذف حداقل ۱۰ ماده ی خوراکی را از جیره ی دام فراهم ساخته و علاوه بر این می توانند از بروز خطاهای انسانی در میکس جیره و اتلاف مواد اولیه در زمان انبار داری جلوگیری کنند وبا برطرف نمودن کلیه احتیاجات بدن دام، واحدهای تولید کننده محصولات دامی را هرچه بیشتر در مسیر بهره وری و سود آوری اقتصادی قرار دهند.
این گروه تولیدی- بازرگانی با بهره­ مندی از متخصصین مجرب در قالب قوی ترین تیم‌های علمی و D&R تخصصی دام و طیور کشور باارائه جیره های متوازن و اقتصادی، ارائه راهکارهای فنی و مدیریتی در پرورش و انجام خدمات آزمایشگاهی با شرایط ویژه همواره نقش سازنده ای در اعتلای صنعت دامپروری کشور ایفا نموده است.
اختراع و تولید "پیش مخلوط کنسانتره دامی" و کسب عنوان منتخب فن آفرینی در سیزدهمین جشنواره ی ملی شیخ بهایی توسط شرکت سپاهان دانه پارسیان بار دیگر ثابت نمودبا تکیه بر دانش و فن آوری های نوین، دستیابی به تحول اقتصادی و توسعه علمی کشور چندان هم دور از انتظار نیست.