مدیرعامل فولاد مبارکه از ساخت فولاد مبارکه در دوران جنگ تحمیلی به عنوان دستاوردی بزرگ یاد کرد و گفت: در سال 57 رتبه فولاد کشور با تولید حدود 500 هزار تن در جهان 35 بود این در حالی است که با سهم 50 درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور این رتبه در حال حاضر به جایگاه دهم ارتقا یافته است. مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: امروز ظرفیت فولاد کشور نزدیک به 35 میلیون تن و تولید آن 25 میلیون تن است و با تحقق 75 درصد ظرفیت ایجاد شده 8 میلیون تن فولاد تولیدشده صادر می‌شود.
وی با اشاره به این که در حال حاضر بخشی از فولادهای خاص ازجمله ورق رویه خودروها که بایستی از سبکی و استحکام بالایی برخوردار باشند و همچنین برخی محصولات مورد نیاز در صنایع لوازم خانگی از خارج از کشور وارد می شود، تصریح کرد: با احداث خط ‌نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه کشور از واردات این نوع  ورق ها بی نیاز خواهد شد.
مهندس عظیمیان خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه بسیاری از گریدهای مورد نیاز صنایع نفت و گاز که بسیار خاص هستند را تأمین می‌کند، این نوع ورق ها تست‌ها و آزمایش‌های شرکت نفت را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. تا جائیکه در حال حاضر 80 هزار تن از این نوع محصول تولید و در فولاد اکسین اهواز نورد شده اند و پس از این که به لوله تبدیل شده اند، در پروژه‌های وزارت نفت مورداستفاده قرار گرفته اند. وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی تکمیل طرح شهید خرازی (خط نورد گرم 2) شرکت فولاد مبارکه در این شرکت توانمندی تولید ورق های مورد نیاز تولید ورق رویۀ خودرو امکان پذیر و سالانه از خروج مبلغ قابل‌توجهی ارز از کشور جلوگیری خواهد شد. تولید خودرو با این نوع ورق ها ضمن این‌که استحکام و سبکی را به همراه خواهد داشت در کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط‌زیست نیز مؤثر خواهد بود.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر تولید و رونق اقتصادی تاکید کرده اند و از صنعتگران به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند. از این رو کارکنان فولاد مبارکه به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید، وظیفه‌ خود می دانند با کار و تلاش بیشتر و با شعار ما می توانیم برای کشور و مردم اشتغال، نشاط و ارزش افزوده بیشتر به ارمغان آورند.