اقتصاد بازار: گودرزي مشاور وزير و رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: يکي از مسائل جدي که امروز با آن مواجه هستيم اين است که قاره جديدي به نام قاره ششم بوجود آمده است و اين قاره هم چيزي نيست مگر فضاي مجازي و رسانه. قدرت نرم در قالب فضاي رسانه شکل گرفته و هر روز هم به قدرت آن اضافه ميشود . امروز کساني که در حال پيگيري و سياست گذاريهاي اقتصادي و سياسي هستند، قدرت اول را در گفتمان رسانه ميدانند در واقع هر کشوري که تعاملات و گفتمان سازي قويتري در حوزه رسانه داشته باشد، ميتواند در حوزه هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي پيشرو و موفقتر باشد تحقيقات نشان ميدهد بيست کشور اول در حوزه توسعه اقتصادي از بالاترين امکان سرمايه گذاري در زمينه اطلاع رساني برخوردار بوده اند و قدرتمند ترين رسانه ها را در اختيار داشته اند در واقع جنگ تمام عياري براي جهاني شدن، بازارگشايي و توسعه صنعتي در حوزه رسانه به راه افتاده است فلذا رسانه نقش اول را در صنعتي شدن کشورها برعهده دارد.
وي با بيان اينکه وزير صنعت معدن و تجارت نيز بر اهميت برگزاري و دستيابي به اهداف اين گردهمايي تأکيد ويژه اي نمودند، خاطر نشان کرد:در اين راستا مهندس نعمت زاده، همگرايي و انسجام هرچه بيشتر مديران سازمان در حوزه اطلاع رساني وهمچنين لزوم مهندسي مجدد و تغيير و تحول در حوزه ساختاري و به کارگيري نيروي انساني توانمندتر و متخصص و پاسخگويي بهتر را مورد تأکيد قرار دادند.

مشاور وزير و رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين گردهمايي تصريح کرد: بنا به سفارش وزير صنعت، معدن و تجارت بايد اين گردهمائيها هر سه ماه يکبار در سطح مديران و هرشش ماه يکبار نيز در استانها برگزار و عملکردها مورد بررسي قرار گردد به همين منظور در اقدام اول نسبت به رتبه بندي اقدامات روابط عمومي سازمانها اقدام کرده ايم که در اين راستا روابط عمومي هاي استان اصفهان عملکرد خوبي داشته است و يکي از بهترين جايگاهها را به خود اختصاص داده اند.
وي از ترويج فرهنگ و دانش نوين موجود در حوزه ارتباطات به عنوان يکي ديگر از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و مورد تأکيد در اين گردهمايي ياد کرد و ادامه داد: امروزه دانش ارتباطات بسيار گسترده شده است در گذشته اقدامات روابط عمومي ها محدود و مختصر بود و مديران سازمانها چندان اعتنايي به فعاليت هاي روابط عمومي ها نميکردند اما اکنون در هيئت مديره شرکتها و سازمانهاي بزرگ يک عضو اصلي اين هيئت مديره ها را مديريت ارتباطات قرار داده اند و در ليست شرکت هاي بزرگ دنيا مديران ارتباطات از نظر هزينه و دستمزد بيشترين قيمت را در استخدام به خود اختصاص داده اند اين امر نشان ميدهد که ما بايد بطور کامل نگاه خود را به اهميت ارتباطات در سازمانها عوض کنيم.
در فولاد مبارکه در تعريف وظايف روابط عمومي، «ارتباط مردمي» براي اين مديريت در نظر گرفته شده است
بهرام سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين همايش بزرگ در فولاد مبارکه در خصوص اهميت عملکرد روابط عمومي ها و نگاه فولاد مبارکه به وظايف روابط عمومي گفت: خوشبختانه از همان ابتداي تشکيل زير ساخت اداري در فولاد مبارکه در تعريف وظايف روابط عمومي، «ارتباط مردمي» براي اين مديريت در نظر گرفته شده است. روابط عمومي به معني واقعي پل ارتباطي سازمان و مردم و ارايه دهنده دستاوردها و عملکرد شرکت است. پل ارتباطي بين سازمان و مردمي که از کارکنان، مخاطبان، مشتريان و ذينفعان و بطور کلي جامعه پيرامون که بعضاً در گستره جهاني قرار ميگيرد، تشکيل شده اند.
سبحاني خاطرنشان کرد: روابط عمومي ها نظرات، پيشنهادات و انتقادات مردم را به سمع نظر مديران و کارگزاران سازمان ميرسانند و باعث ميشوند تا سازمان همواره با برطرف نمودن نقاط ضعف شرکت، خود را به عنوان يکي از اعضاي محبوب جامعه بالانس نمايد در اقدامي ديگر نيز دستاوردهاي سازمان را به سمع و نظر جهانيان ميرساند واين است رسالت واقعي روابط عمومي ها.
وي ابراز اميدواري کرد در فضاي جديدي که پس از نهايي شدن مذاکرات صورت گرفته است، روابط عمومي ها بتوانند با برنامه ريزي بهتر در راستاي بهبود فضاي کسب و کار و تخصيص سهم بيشتري از توليد ناخالص ملي در وزارت صنعت، معدن و تجارت ايفاي نقش نمايند و کشور عزيز اسلامي را به سوي تعالي و سربلندي بيشتر رهنمون شوند.
برگزاري گردهمايي مديران روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصتي براي دستيابي به انسجام و يکپارچگي بيشتر
در همين رابطه محمد ناظمي هرندي مدير روابط عمومي فولاد مبارکه گفت: اين گردهمايي فرصتي فراهم آورده است تا مديران زير مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به نقشي که اين وزارتخانه در اقتصاد کشور بويژه در دوران پسا تحريم دارد به انتقال تجارب، تبادل نظر و بررسي چالشها و مشکلات فرارو در عرصه اطلاع رساني و رسانه بپردازند و راهکارهاي خود را براي حمايت بيشتر از صادرات غير نفتي، توليد ملي و اشتغالزايي با رويکرد اقتصاد مقاومتي ارايه نمايند و عملياتي کردن طرحهاي جديد در اين حوزه را در کارگاههاي آموزشي مورد بررسي قرار دهند.

وي ادامه داد: در فولاد مبارکه فرآيند « ارتباطات و مسئوليت هاي اجتماعي» از طريق روابط عمومي و با همکاري ساير واحدها به صورت اثربخش اجراشده و نتيجه اصلي آن ايجاد درک کامل و مناسب بين سازمان و ذينفعان است.
مدير روابط عمومي فولاد مبارکه برگزاري اين گردهمايي را گامي مؤثر در بهبود فضاي کاري و ارتباطي سازمان هاي زير مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند و افزود: در اين گردهمايي که مديران روابط عموميهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور دارند فضايي ايجاد شده تا فعاليتها، نظام اطلاع رساني و روابطِ کاري روابط عمومي هاي مربوطه به يک انسجام و يکپارچگي مناسب برسد.