وی گفت: با به بهره‌برداری رسیدن خط نورد گرم شمارۀ 2، ظرفیت نوردگرم فولاد مبارکه به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و تمامی نیاز کشور به انواع ورق‌های فولادی، به‌ویژه ورق‌های خاص و وارداتی در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، لوازم‌خانگی و خودروسازی برطرف و مشکلات مربوط به محدودیت ورق در کشور نیز به‌طورکلی رفع خواهد شد.
عظیمیان از ارادۀ فولاد مبارکه برای در اختیار داشتن دو واحد تحقیقاتی فولاد آلیاژی کشور در اسفراین و یزد خبر داد و گفت: در صورت موافقت مسئولین محترم، با عملیاتی شدن این برنامه‌ها به‌یقین امکان تولید انواع فولادهای خاص که ارزش افزودۀ بسیار بیشتری نسبت‌به ورق‌های نورد گرم و سرد معمولی دارند، در کشور فراهم خواهد شد و به عبارت بهتر صنعت فولاد کشور طی سه سال آینده جهش چشمگیری خواهد داشت. ضمن این‌که از این طریق سالانه علاوه‌بر ایجاد ارزش افزودۀ بیشتر در این حوزه، از خروج مقادیر بسیار زیادی ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در سال 1396 قرار بود این پروژه با ظرفیت 3 میلیون تن و با صرف مبلغ 411 میلیون یورو توسط شرکت SMS دماگ آلمان ساخته و راه‌اندازی شود، اما با خروج آمریکا از برجام، پروژه معطل ماند؛ تا این‌که امروز طی قراردادی که با شرکت سازنده منعقد کرده‌ایم، ظرفیت خط نورد به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت و قرارداد مالی آن نیز در بخش ارزی به 255 میلیون یورو به همین مقدار سرمایه‌گذاری داخلی تغییر یافته است. ضمن این‌که طبق قرارداد قبل در سال مذکور، قرار بر این بود که 27 درصد پروژه ساخت داخل باشد، اما خوشبختانه امروز با عنایت به افزایش توانمندی‌های داخلی و حمایت‌های فولاد مبارکه از سازندگان داخلی در سال‌های اخیر، طبق قرارداد جدید عملیات ساخت داخل به 54 درصد افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژۀ انقلاب صنعتی نسل چهارم در صنعت فولاد کشور پروژۀ دیگری است که فولاد مبارکه در مسیر آن گام برداشته و اهمیت آن از نورد گرم شمارۀ2 چندین برابر بیشتر است.
وی در همین زمینه از به بهره‌برداری رسیدن مرحلۀ اول ادارۀ هوشمند و دیجیتال کارخانه در دهۀ مبارکۀ فجر انقلاب اسلامی سال جاری خبر داد و گفت: سازوکار این حرکت بزرگ که در واقع انقلاب صنعتی چهارم است و به الگویی برای سایر صنایع کشور مبدل خواهد شد، به‌طور کامل در شرکت دیده شده و امید می‌رود تا 3 سال آینده، ادارۀ این شرکت به‌طور کاملا هوشمند انجام شود.