اقتصاد بازار: مدير عامل فولاد مبارکه به همراه جمعي از معاونين و مديران ارشد شرکت روز شنبه هفتم فروردين ماه سال جاري با حضور در نواحي آهن سازي، فولادسازي، نوردگرم و نورد سرد فرارسيدن سال نو را به کارکنان تبريک گفت وبراي همه کارکنان و خانوادهي ايشان آرزوي سلامتي و تندرستي نمود.

سبحاني که برنامه بازديد خود را از ناحيه آهن سازي برنامه ريزي نموده بود، پس از قدرداني از تلاش کارکنان گندله سازي کسب رکورد بي سابقه توليد 7 ميليون و469 هزار و574 تن گندله در سال 94 را غرور آفرين خواند و گفت: توليد اين ميزان گندله در کارخانه اي که ابتدا براي توليد 4.5 ميليون تن گندله طراحي شده است کار بسيار برجسته اي است.

مدير عامل فولاد مبارکه درخصوص اهميت اين افزايش توليد گفت: ما به هر ميزان که براي خطوط توليد با کمبود گندله مواجه شويم بايد براي جبران اين کمبود به واردات روي آوريم که اين افزايش ظرفيت توليد به هر اندازه که به رکورد تازه اي دست يابيم به همان اندازه به کاهش وابستگي به واردات کمک قابل توجهي ميکند.

وي درخصوص سياست هاي راهبردي فولادمبارکه در سال95 افزود: در پي اجراي فرمان مقام معظم رهبري مبني بر اجراي اقتصادمقاومتي در اين مسير در فولادمبارکه اقدامات بسيارخوبي انجام شده است که توفيقات شرکت در سال 94 حاصل بکارگيري راهبرد هاي اقتصاد مقاومتي در همه نواحي است.

دکتر سبحاني در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد. بنا به فرموده مقام معظم رهبري اجراي سياست اقتصاد مقاومتي از مرحله برگزاري همايش و نامه نگاري و ... گذشته است. بنابراين فولادمبارکه در سال 95 نيز درعمل مسئوليت سنگين تري را به دوش خواهد کشيد و با افزايش تنوع و کيفيت توليد و کاهش هزينه ها نسبت به اجراي اين رهنمود بيش از پيش همت خواهد گمارد.

وي با اشاره به اين مطلب که به لحاظ اقتصادي سال 94 براي صنعت فولاد سال سختي بود، گفت: در سال 94 با کاهش تقاضا در بخش فولاد و رکود مواجه بوديم اين در حالي بود که کشور چين با قيمت هاي بسيار پايين بصورت دامپينگ (ارزان فروشي) در بازارهاي جهاني حضور داشت و عرصه رقابت براي ساير فولادسازان را تنگ کرده بود و در بحث واردات با حجم عظيمي از واردات مواجه شده بوديم که فروش داخل را براي ما با مشکل مواجه کرده بود.

مدير عامل فولاد مبارکه از بهبود قيمت هاي جهاني فولاد و اعمال تعرفه هاي جديد بر روي واردات اين محصولات به عنوان فرصت براي بهبود وضعيت فولاد کشور ياد و ابراز اميدواري کرد: با مديريت بهتر واردات شرايطي فراهم شود تا فولادسازان کشور بتوانند جايگاه خود را حفظ کنند و دربخش صادرات هم بتوانند با ارزش افزوده بالاتري درکنار رقباي قدرتمند خارجي در بازارهاي جهاني حضور داشته باشند وبه رقابت بپردازند.

دکتر سبحاني با حضور در ناحيه فولادسازي، در گفتگو با مدير ناحيه فولادسازي و کارشناسان اين ناحيه آخرين وضعيت آماده بکاري قسمتها و تجهيزات اصلي ناحيه فولادسازي را جويا شد و ضمن آرزوي سلامتي ، موفقيت و شادکامي براي تمامي کارکنان اذعان داشت: اميد است با توجه به توانايي، تعهد و تعلق سازماني که در بين تمامي کارکنان در فضاي صميمي و با نشاط شرکت وجود دارد طبق سنوات گذشته همه عزيزان با تمامي ظرفيت دستيابي به اهداف مدنظر سازمان را با رعايت مسايل ايمني و زيست محيطي سرلوحه کار خود قرار دهند تا همچنان فولاد مبارکه به عنوان سازماني پاسخگو به تعهدات خود در قبال سهامداران و ذينفعان عمل نمايد.

وي در ادامه اين بازديدهای خود، در جمع کارکنان نورد سرد با اشاره به نقش فولاد مبارکه در تحقق شعار سال 95 تمامي همکاران را به پياده سازي و همراهي با اهداف تدوين شده دعوت نمود.

در اين قسمت از بازديد دکتر سبحاني، ارايه گزارش از تمرکز همکاران بر موضوعات سازماني و ايدههايي براي بهبود شرايط کسب وکار و همچنين در خط گالوانيزه، استفاده از پوشش بدون کروم بجاي پوشش کروم3 و صادرات اين نوع محصول به اروپا از مباحث مهم مطرح شده ديگر بود.

دکتر سبحانی، همچنين با حضور در ساختمان خدمات فني و پشتيباني با مديران و کارکنان واحدهاي مختلف به گفتگو پرداخته و از تلاش هاي آنها در راستاي تحقق اهداف سال 94 تقدير نمود. همچنين کارکنان واحدهاي ستادي در نمازخانه ساختمان مرکزي در بين نماز ظهر و عصر پذيراي سخنان کوتاه مديرعامل شرکت بودند. ضمناً مديرعامل و معاونين شرکت با حضور بر مرقد مطهر شهداي گمنام به مقام شامخ شهدا اداي احترام نمودند.