اقتصاد بازار: استاندار اصفهان از افتتاح چهار طرح بزرگ در فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به این استان در نیمه دوم شهریور جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بهره برداری از دو طرح تولید ریل و تیرآهن بال پهن با ظرفیت سالیانه 400 هزار تن در ذوب آهن اصفهان از پروژه های بزرگ محسوب می شود.
وی اضافه کرد: عقد قرارداد سه ساله وزارت راه و شهرسازی برای خرید ریل تولیدی ذوب آهن تا حد زیادی می تواند تولیدات این کارخانه را در داخل کشور به مصرف برساند.
وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از دو طرح در فولاد مبارکه با هزینه بالغ بر 800 میلیارد تومان نیز حجم تولیدی این کارخانه فولاد را افزایش خواهد داد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: این افزایش تولید بدون استفاده از منابع آبی جدید و تنها از طریق آب حاصل از صرفه جویی انجام می شود.
وی درباره ورزشگاه نقش جهان نیز گفت: این مجموعه در سفر معاون اول رئیس جمهوری، نیمه دوم این ماه افتتاح خواهد شد.
طرح ورزشگاه نقش جهان در سال 1367 تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ بمنظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 از سوی مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
عملیات طراحی این ورزشگاه از سال 1372 و عملیات ساخت و ساز آن در 29 مرداد 1375 آغاز شد.
مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مرداد امسال، اعلام کرد: ساخت سازه این ورزشگاه مراحل نهایی خود را طی می کند و در کنار آن کارهای مربوط به زیرسازی محوطه بیرونی ورزشگاه هم در حال انجام است و با پایان عملیات عمرانی سازه، این ورزشگاه در لیگ حاضر بزودی میزبان دیدارهای تیم سپاهان اصفهان خواهد بود.
استاندار اصفهان همچنین اضافه کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید خط یک قطار شهری اصفهان به طول 22 کیلومتر بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید.
زرگرپور ادامه داد: بخشی از تونل قطار شهری در مجاور دروازه دولت و 33 پل در حال تکمیل است.
اوایل پائیز پارسال مرحله اول خط یک قطار شهری اصفهان از شهرک قدس تا میدان شهدا به طول 11 کیلومتر به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه ی شهر اصفهان ارتباط برقرار می شود.
استاندار اضافه کرد: با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 734 طرح مخابراتی با اعتبار بالغ بر 302 میلیارد تومان افتتاح شد و 10 تفاهمنامه در راستای ایجاد اشتغال به امضا رسید.
وی انعقاد تفاهمنامه های حوزه ارتباطات که در سفر وزیر ارتباطات رقم خورد را در زمینه اشتغال استان مهم ارزیابی کرد.
استاندار اصفهان افزود: این تفاهمنامه ها ارزش بیشتری نسبت به بهره برداری از پروژه های مخابراتی و ارتباطاتی خواهد داشت.
زرگرپور خاطرنشان کرد: در مجموع یکهزار و 610 طرح در هفته دولت با اعتبار بالغ بر 23 هزار و 800 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، بخش خصوصی در انجام 86 درصد از این طرحها سهیم است.