اقتصاد بازار: شرکت بازرگانی عام مواد ساخت و ساز وابسته به وزارت بازرگانی عراق روز یکشنبه از امضای پیش نویس قراردادی با شرکت ذوب آهن اصفهان «ایسکو» خبر داد که با نهایی شدن آن عراق 8 هزار تن آهن از ایران وارد خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از فرات نیوز، «عدنان جاسم الشریفی» مدیرکل شرکت بازرگانی عام مواد ساخت و ساز عراق با صدور بیانیه ای گفت: این پیش نویس پس از کامل شدن مذاکرات در ایران در مورد صدور 8هزار تن از ماده آهن شلیمن ایران از نوع آهن شلیمن ایسکو با اندازه های 140×12متر از نوع سنگین به امضا رسید.
الشریفی یادآرشد:این قرارداد در اختیار شرکت ذوب آهن اصفهان قرار داده خواهد شد و حداکثر 10 ژانویه بطور نهایی به امضا خواهد رسید. این توافقنامه برای هر دو طرف الزام آور خواهد بود.
«ولید حبیب الموسوی» قائم مقام وزیر بازرگانی عراق 5 شهریور امسال در بازدید از خط تولید و انواع محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان، خرید محصولات فولادی از این شرکت را اولویت اصلی سیاست های بازرگانی عراق عنوان کرد.
الموسوی پیشینه دوستی و همکاری های سیاسی، اقتصادی وتجاری دوکشور همسایه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت عراق آماده گسترش روابط تجاری با شرکت ذوب آهن اصفهان است.