اقتصاد بازار: اجراي طرح هاي در دست اجرای بهينه سازي و بهبود ساختار سرمايه، موجب كاهش هزينه هاي توليد و افزايش سودآوري در ذوب آهن اصفهان خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، در راستاي كاهش هزينه هاي توليد و افزايش سودآوري ذوب آهن اصفهان، هم اكنون برنامه ها و طرح هاي مهمي در دست انجام است كه در كنار اقدامات مورد نظر در اصلاح ساختار سرمايه ،‌در سال 96 شاهد به نتيجه رسيدن اين طرح ها و اقدامات موثر خواهيم بود.
ذوب آهن اصفهان به عنوان يک بنگاه بزرگ صنعتي و اقتصادي كشور براساس برنامه ها و سياست هاي مورد نظر هم اكنون طرح ها و اقدامات مهم و موثري را در دست انجام دارد كه اهم آنها عبارتند از:
پروژه تزريق پودر زغال PCI
اجراي اين پروژه باعث كاهش هزينه هاي توليد و افزايش بهره وري مي شود و تاكنون 9 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است . پيش بيني مي شود تا اواخر سال 96 به بهره برداري برسد.
پروژه توسعه كارگاه 650
اين پروژه براي توليد ريل (به عنوان اولین تولیدکننده ریل در خاورمیانه) و مقاطع سنگين فولادي و تیرآهن های بال پهن است. با راه اندازي كامل آن ساليانه بالغ بر 400 هزار تن انواع ريل و مقاطع سنگين فولادي قابل توليد است. به طور قطع با تولید این گونه محصولات علاوه بر اشباع بازار داخلی و صادرات آنها، صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور حاصل خواهد شد.
به ظرفيت رساندن واحد آهن اسفنجي قائم 2
با انجام اقدامات لازم، ظرفيت توليد آهن اسفنجي در پروژه مذكور به 600 هزار تن توليد در سال مي رسد.
اصلاح ساختار سرمايه
در اين زمينه نيز فاز اول با بهره گیری از فرصت های موجود در قانون و از محل تجدید ارزیابی بخشی از املاک شرکت پس از انجام کلیه تشریفات قانونی انجام پذیرفت. فاز بعدی آن نیز در حال پیگیری در دو مرحله در دست انجام است. گام نخست انتقال مبلغ 7600 میلیارد ریال از بدهی های ذوب آهن به سازمان تامین اجتماعی است، این گام در مراحل نهایی خود و در شرف اخذ مصوبه هیات وزیران است. پس از انجام این مرحله فاز دوم افزایش سرمایه ازمحل مطالبات حال شده و آورده نقدی سایر سهامداران صورت خواهد گرفت. نتیجه این اقدامات ارائه مناسب تر وضعیت مالی شرکت، افزایش قابلیت جذب اعتبار و تسهیلات نزد بانک ها و ... است.