اقتصاد بازار: وب سایت ماینینگ لیست ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده مس جهان در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس بررسی های وب سایت ماینینگ، مجموع تولیدات مس ۱۰شرکت برتر جهان شامل کودلکو (Codelco) ، فریپورت (Freeport)،گلنکور(Glencore)،بی اچ پی بیلیتون(BHP Billiton) ،سوترن کوپر (Southern Copper) ،کی جی اچ ام(KGHM) ،ریوتینتو (Rio Tinto) ، فرست کوانتوم (First Quantum) ، آنتوفاگاستا(Antofagasta) و واله (Vale) به ۹ میلیون و ۴۴۸ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است .
مجموع تولید مس جهان در سال گذشته ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که شرکت های مذکور حدود ۴۹ درصد از این میزان را به خود اختصاص دادند.
بنا بر رتبه بندی وب سایت Intelligence Mine ، شرکت کودلکو از کشور شیلی به رغم کاهش ۳درصدی تولید نسبت به سال گذشته ، توانست با تولید یک میلیون و ۸۲۷ هزار تن مس، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
رتبه دوم به شرکت فریپورت در پرو تعلق گرفت که با تولید یک میلیون و ۶۹۶ هزار تن مس، شاهد رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته بود.
شرکت گلنکور نیز با وجود کاهش ۲ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۱۵ ، با تولید یک میلیون و ۲۸۸هزار تن توانست در رتبه سوم جای گیرد.
شرکت های بی اچ پی بیلیتون و سوترن کوپر نیز به ترتیب با تولید "یک میلیون و ۱۱۳ هزار تن "و" ۹۰۰ هزار تن" در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.
در میان این ۱۰ شرکت برتر، ۴ شرکت کاهش تولید و ۶ شرکت افزایش تولید را نسبت به سال قبل به ثبت رساندند.
شرکت های بی اچ پی بیلیتون ، گلنکور،کودلکو و کی جی اچ ام کاهش تولید داشته در حالی که دیگر شرکت ها شاهد رشد تولید بودند.