با پايان يافتن عمليات نصب تجهيزات و تزريق گاز به خط لوله كارخانه گندله سازي ٥ ميليون تني فولاد مباركه در منطقه معدني سنگان، مشعل هاي اين طرح عظيم صنعتي كه اولين و بزرگترين كارخانه گندله سازي شرق كشور مي باشد در فرخنده روز مبعث نبي مكرم اسلام(ص) روشن و مرحله راه اندازي گرم كارخانه آغاز شد.
به گزارش اقتصادبازار، مدير عامل گروه فولاد مبارکه در اين رابطه تصريح کرد: کارخانه ۵ میلیون تنی سنگان که با سرمايه گذاري فولاد مباركه در منطقه معدنی سنگان احداث شد، پس از طی مراحل ساخت و نصب تجهيزات اکنون با روشن شدن مشعل کوره گندله سازي به عنوان یکی از مهمترین تامين کنندگان نیاز واحد های فولادی کشور به گندله، آماده بهره برداري گرديد.
دکتر بهرام سبحاني میزان سرمایه گذاری در منطقه سنگان را حدود ۲۵هزار میلیارد ریال اعلام و تصريح کرد: از اين ميزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ريال آن مربوط به بخش گندله سازی و زیر ساختهای مربوطه بوده و مابقی مربوط به پروژه فرآوری سنگ آهن به ظرفیت ۵ میلیون تن و زیر ساختهای مورد نیاز آن می باشد که امیدواریم با همکاری مسئولین، این بخش نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
دکتر سبحاني وضعیت تأمین زیر ساختهاي اين کارخانه را با توجه به توافقات صورت گرفته مطلوب اعلام کرد و گفت:‌ میزان پیشرفت فیزیکی پروژه کنسانتره سازی حدود۵۰ درصد است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت اشتغال زايي در شرايط فعلي کشور تصريح کرد: از اين حيث میزان اشتغال زایی سنگان در دوران راه اندازی و بهره برداری به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود ۳۰۰۰ نفر بوده است که ۵۰ درصد آن متعلق به واحد گندله سازی می باشد.
مدير عامل گروه فولاد مبارکه استفاده از دانش فني و توانمندي موجود در شرکت هاي داخلي در ساخت اين کارخانه را يکي از ويژگي هاي بارز پروژه دانست و در اين خصوص افزود: فولاد مبارکه با اتکا به دانش خود و با حمایت همه جانبه از پیمانکار داخلی، توانمندي و دانش مهندسی ساخت و نصب تجهیزات ساخت کارخانه گندله سازی را توسط نیروهای مجرب داخل کشور به منصه ظهور رساند و با توجه به بومی سازی صورت گرفته، قدم بزرگی در اجراي سیاست هاي اقتصاد مقاومتی برداشت.
وي در ادامه به اهميت ارتقاي روحيه خودباوري نزد کارشناسان کشور اشاره و خاطر نشان کرد: از اثرات مثبت این خود باوری و کسب دانش می توان، اجرای سریع اين پروژه نسبت به پروژه های مشابه در منطقه سنگان را بیان نمود که طبعاً این موفقیت داخلی در سایه تعهد و تخصص همه ارکان پروژه و حمایت های بی دریغ همه دلسوزان ايران اسلامي به دست آمده است.
دکتر سبحاني در بخش پاياني سخنان خود ابراز امیدواري کرد با بکارگيري کارکنان جوان و باانگيزه در اين شرکت منحنی رشد تولید در کمترین زمان ممکن طی شود و با راه اندازی و بهره برداری از کارخانه شاهد توسعه همه جانبه در منطقه محروم شرق کشور باشیم.