نشست مشترك كميسيون صنايع اتاق هاي بازرگاني اصفهان و مشهد برگزار شد.
به گزارش اقتصادبازار به نفل از روابط عمومی اتاق اصفهان؛ نشست مشترك كميسيون صنايع اتاق هاي بازرگاني اصفهان و مشهد با حضور غلامحسين شافعي رئيس اتاق بازرگاني، صنايع ، معادن و كشاورزي ايران و سيد عبدالوهاب سهل آبادي رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران برگزار شد.دكتر بهرام سبحاني در ابتداي اين جلسه گفت: همکاری بین استان اصفهان و استان خراسان رضوي از قدمت زیادي برخوردار است و اين نشست ها می تواند گام مناسبي برای توسعه فعالیت های مشترک اقتصادي و صنعتي باشد.
وي با اشاره به برنامه هاي دولت یازدهم گفت: خوشبختانه اين دولت تلاش كرد از بنگاه داری خارج شود در حوزه سیاست گذاری اقتصاد عمل نمايد و این نحوه نگرش فرصت مناسبي برای بخش خصوصی محسوب مي گردد. رييس كميسيون صنايع اتاق بازرگاني اصفهان ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید با درك صحيح و برنامه ريزي دقيق از اين نحوه نگرش براي حل مشكلات بهره ببرد،اگر چه برخی از مشکلات خارج از کنترل تشكل ها و فعالان اقتصادي است و دولت بايد براي حل آن ها چاره انديشي كند.
نحوه دريافت ماليات بر ارزش افزوده، نرخ سود تسهيلات و سپرده هاي بانكي، عدم امكان سرمايه گزاري، فرهنگ مصرف كالاهاي خارجي و لزوم توليد كالا با قيمت هاي رقابتي مواردي بود كه اين فعال عرصه فولاد خواستار توجه ويژه به آن ها شد.
در پايان اين نشست تفاهم نامه همكاري با محورهاي زير بين دو كميسيون منعقد و مبادله گرديد:
- تاکید بر هم صدایی و همگرايي دو اتاق
- همت مضاعف برای تاثیرگذاری بیشتر فعالیت ها
- استفاده از ظرفیت های مشترک در توسعه بازار
- گسترش همکاری های مشترک در امور مهندسی و ساخت داخل
- پیگیری پرداخت یارانه بخش صنعت
- ایفای نقش بیشتر در وضع قانون هاي مرتبط با صنعت و توليد
- برگزارب اجلاس مشترک دو اتاق برای ظرفیت سنجی همکاری
- همکاری در رشد صادرات دو استان اصفهان و خراسان
- پیگیری موارد معطل مانده قانون کسب و کار
- تعیین شاخص های سنجش عملکرد نشست ها
- همکاری در حوزه سنگ های قیمتی و فلزات گرانبها
- بررسي دلایل ناکارآمدی كالاهاي ساخت داخل
- پیگیری علل افزایش قیمت نیروی انسانی و راهکاري تامین آن