«ادوارد موریچکی» معاون امور صنعت و معدن وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک که به همراهی هیئتی از فولاد مبارکه بازدید میکرد، در نشستی با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه بر فرصتهای جدید همکاری مشترک بین دو کشور ایران و جمهوری چک تأکید کرد.
وی آشنایی با پیشرفتهای صنعت فولاد ایران را مهمترین هدف این بازدید خواند و افزود: کشور ایران در صنعت فولاد به پیشرفتهای خوبی نائل آمده است؛ ازاینرو تلاش خواهیم کرد در آینده محصولات فولاد ایران را برای استفاده در کشور خود خریداری کنیم.
موریچکی خاطرنشان کرد: در کشور ما تکنولوژی لازم برای راه اندازی بخشهایی از تولید فولاد و مراحل بعدی آن وجود دارد؛ بنابراین می توانیم در این زمینه با کشور ایران و مشخصا با فولاد مبارکه پروژه های مشترکی شروع کنیم.
در همین زمینه «استفانک چومبا » سفیر این کشور نیز افزود: ایران کشوری بزرگ و در حال پیشرفت است. جایگاه ایران امروزی در جامعۀ جهانی، تنها بخش کوچکی از جایگاهی خواهد بود که در آینده خواهد داشت.
وی تصریح نمود: من تحت تأثیر چشم اندازی قرار گرفتم که مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برای آن ترسیم کرد و فکر میکنم باید همکاریهایی را که در گذشتۀ دور، بین دو ملت وجود داشت احیا کنیم؛ مخصوصا در منطقۀ اصفهان که تعداد زیادی از مردم خاطرات خوبی از جمهوری چک و همکاری با صنایع فولاد و نساجی آن کشور دارند.