مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه گفت: ساخت 260 کانکس به ارزش 20 میلیارد ریال و تولید ورق مورد نیاز ساخت کانکس با هدف کمک و یاری هموطنان زلزله زده در دستور کار این مجتمع صنعتی قرار گرفت.
به گزارش اقتصادبازار به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، محمد ناظمی هرندی افزود: با توجه به افزایش سرمای هوا به منظور اسکان موقت زلزله زدگان، فولاد مبارکه تهیه و ارسال حدود 260 کانکس به مناطق زلزله زده را تقبل کرد. وی گفت: امید داریم این کانکس ها پس از تهیه مسکن دائم برای زلزله زدگان، در اختیار سازمان هلال احمر قرار گرفته تا در صورت وقوع سایر حوادث احتمالی استفاده شود.
ناظمی هرندی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و نیاز هموطنان زلزله زده غرب کشور به سرپناه مؤثر و پیرو درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیریت ارشد استان از مدیرعامل فولاد مبارکه، اولویت تولید ورق مورد نیاز ساخت تعداد بیشتری کانکس برای هموطنان زلزله زده در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه فرایند تولید در فولاد مبارکه بر اساس سفارش است و تولید هرگونه محصول، نیاز به بازۀ زمانی مشخصی دارد؛ افزود:با این حال تلاش می کنیم تا با تعامل و همکاری صمیمانه و ارزشمند مشتریان، تولید ورق موردنیاز کانکس های موردنظر با اولویت انجام دهیم.
ناظمی با بیان اینکه گروه فولاد مبارکه در نخستین روزهای وقوع زلزله در کرمانشاه با ارسال کمک های غیر نقدی به ارزش 3 میلیارد ریال، به یاری هموطنان شتافت، گفت : مدیریت و کارکنان گروه فولاد مبارکه با ارسال پنج هزار و 500 تخته پتو، چهارهزار ثوب انواع لباس، 20هزار قوطی کنسرو، 20هزار قرص نان و حدود 15هزار بسته آب معدنی و همچنین تأمین خودرو برای انتقال کمک هایی که در سطح استان برای مردم حادثه دیده جمع آوری شده بود، تلاش کرد تا به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کند.
وی با بیان اینکه در مرحلۀ اول، حجم زیادی نایلون برای مقاوم سازی چادرهای زلزله زدگان در مقابل بارش های اخیر به این مناطق ارسال شده بود؛افزود: مدیریت و کارکنان شرکت های فولاد هرمزگان، فولاد سفیددشت، ورق خودرو و مجتمع فولاد سبا نیز با ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی خود در این امر انسان دوستانه مشارکت کردند.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است.