دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، در بازدید از فولادمبارکه، گفت: از روزی که فولادمبارکه دشت وسیعی بود در جریان ساخت و پیشرفت‌های این شرکت قرار داشتم. تأثیر فولادمبارکه بر اقتصاد منطقه و کشور به‌خوبی دیده می‌شود و تحسین‌برانگیز است. فولادمبارکه از مزیت‌های موجود در کشور که از اساس صنعت فولاد به دلیل وجود همین مزیت‌ها در کشور بنیان نهاده شد، به‌خوبی استفاده کرده و توانسته است خاک را به انواع ورق‌های فولادی تبدیل کند. محمدمهدی بهکیش، ادامه داد: کاری که تا به امروز در کشور انجام‌شده این است که ما در بخش‌های مختلف فناوری برخی کشورها را اقتباس و بومی‌سازی کرده‌ایم و این امر در جای خود خوب است؛ اما بهتر است از این به بعد، با اتکاء به دانش نهادینه‌شده در کشور و تجارب ارزنده مهندسان و کارشناسان خود، باور کنیم که می‌توانیم پا را فراتر بگذاریم و خودمان بنیان‌گذار و مبدع روش‌های نوین در فناوری و تولید باشیم؛ یعنی از اساس فناوری ساز باشیم؛ زیرا از قدرت مالی، دانش فنی و همچنین تجربه خوبی برخورداریم. وی تاکید کرد: نباید تجربه شرکت‌هایی نظیر فولادمبارکه دستکم گرفته شود. حتی فولادمبارکه می‌تواند با تشکیل یک مرکز پژوهش قوی و ملی تجارب خود را با کمک مسئولان برای خلق فناوری‌های جدید و صاحب سبک شدن در صنعت فولاد دنیا به کار گیرد.
مدرس دانشکدۀ روابط بین‌الملل وزارت خارجه و مشاور شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در حاشیه این بازدید گفت: پیش از این از شرکت‌های زیادی بازدید کرده بودم؛ ولی به جرأت باید گفت بازدید از فولاد مبارکه تجربه خوب و بسیار شگفت‌آوری بود. دکتر سمیه مردانه، اضافه کرد: باید اذعان داشت تسلط مدیریت این شرکت به مباحث فنی و اقتصادی، به‌روز بودن مجموعه، پویایی، اهمیت حفظ محیط زیست در این شرکت، مسیر توسعه، سودآوری و اشتغالزایی فولاد مبارکه در این وضعیت اقتصادی قابل تحسین است.
همچنین دکتر جعفر خیرخواهان، فعال حوزه‌های اقتصادی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت کار و امور اجتماعی اظهار کرد: اگر بخواهیم در سطح کلان کشور به پیشرفت‌های بیشتری برسیم، باید از دستاوردهای فنی و دانشی شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه بهره‌مند شویم. وی تأکید کرد: اجرای طرح‌های توسعه در این شرکت و سودآوری آن در طول سال‌های تحریم نشان می‌دهد که شرکت فولاد مبارکه در بخش تصمیم سازی مدیریتی و بهره‌وری کارکنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. خیرخواه، ادامه دارد: در وضعیت بد اقتصادی تجربۀ شکست برای یک سازمان بزرگ مسلماً ضایعه ای جبران ناپذیر است. خوشبختانه فولاد مبارکه در بدترین وضعیت نیز تولید اقتصادی و قابل رقابت داشته است. در حالی که سایر سازمان‌ها با فرافکنی، مشکلات خود را عهده دار نمی شوند، نیروی مدیریت و کار در این شرکت با برنامه ریزی خوب و همت و تلاش مثال زدنی هیچ‌گاه امید خود را از دست نداده‌اند و در هر حال سازمان را یاری کرده‌اند و توانسته‌اند نیاز سایر صنایع پایین دست را تأمین کنند و برای سهام‌داران خود حاشیۀ سود مناسبی به وجود آورند.