شرکت فولادمبارکه با تولید و فروش بیش از ۵میلیون تن انواع محصولات گرم، سرد و پوششدار به ارزش بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان توانست به ۹۰درصـد پیش بینی درآمد خود دست یابد و ۳۶۸۰میلیارد تومان سود خالص، به ازای هر سهم ۴۹۱ ریال را محقق کند.
معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر و با تأکید بر رشد ۲۳۰درصدی سود خالص در ۹ماهۀ سال جاری افزود: در این بازۀ زمانی ،شرکت با فروش ۳میلیون و ۷۹۹ هزار تن محصولات گرم، یک میلیون و ۱۰۶هزار تن محصولات سرد و ۲۲۱هزار تن محصولات پوششدار، جمعاً به میزان ۵میلیون و ۱۲۶هزار تن انواع محصولات، در مجموع ۱۱هزار میلیارد تومان درآمد حاصل کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۳درصد رشد داشته است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش همۀ کارکنان گروه فولاد مبارکۀ اصفهان که در تحقق این موفقیت همکاری داشته‌اند به دلایل رشد ۵۳درصدی درآمد شرکت اشاره نمود و گفت: بهره‌برداری از طرحهای توسعۀ شرکت شامل ماشین ریخته گری شمارۀ ۵، به بهره برداری رسیدن گندله سازی سنگان و طرح توسعۀ مجتمع فولاد سبا و همچنین کنترل هزینه ها در راستای تولید اقتصادی محصولات و همچنین افزایش نرخ جهانی محصولات در سال ۹۶ و کنترل هزینه های مالی با تبدیل نرخ تسهیلات گرانقیمت به تسهیلات ارزانتر از مهمترین دلایل تحقق این رشد بوده است.
در همین زمینه مرتضی شبانی، رئیس امور سهام و مجامع شرکت نیز در خصوص بازده سهام شرکت برای سهامداران خاطرنشان کرد: سهام شرکت در بورس اوراق بهادار با توجه به حجم معاملات و ارزش سهام آن، یکی از تأثیرگذارترین شرکتها در نوسانات شاخص بورس است. این شرکت با رشد مستمر سودآوری خود و سرمایه گذاری در طرحها و شرکتهای سودآور بورس توانسته است بازدهی قابل توجهی برای سهامداران به ارمغان آورد؛ به گونه‌ای که با توجه به تقسیم ۱۰۰ ریال سود نقدی هر سهم و رشد قیمت سهام در سال جاری بازده ۱۲۸درصدی برای سهامداران داشته که در نوع خود کم نظیر بوده است.
وی در خصوص تغییرات جدید صورت گرفته در نوع گزارش دهی شرکتها در بورس تصریح نمود: بر اساس تصمیم گیری جدید سازمان بورس، شکل گزارشدهی بودجۀ شرکتها تغییر کرده است؛ به گونه ای که گزارشهای بودجۀ سالانه و مقاطع ۳ماهه حذف شده و در عوض گزارش تفسیری مدیریت جایگزین آن شده است. در گزارش تفسیری مدیریت که به عنوان تفسیری برای صورتهای مالی میان دوره ای است، ابعاد مختلف عملکرد شرکت ازجمله استراتژی کلان شرکت، ریسکها و چالشهای پیش رو، بازارهای فروش محصولات، طرحهای سرمایه گذاری و منابع تأمین مالی آن، سیاستهای شرکت درخصوص ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی، سیاستهای تقسیم سود و موارد متعدد دیگر تبیین و تشریح می شود.
رئیس امور سهام و مجامع شرکت درخصوص گزارش EPS شرکتهای بورس یادآور شد: بر اساس رویۀ جدید سازمان بورس، EPS پیش بینی شدۀ شرکتها که معمولاً در ابتدای سال ارائه می شود، تغییر کرده است و به جای آن EPS محقق شدۀ ۱۲ماهۀ گذشتۀ شرکت در سایت بورس گزارش می شود؛ به عنوان مثال آخرین EPS شرکت که در سایت بورس گزارش می شود شامل سود محقق شدۀ ۹ماهۀ سال ۹۶ و ۳ماهۀ آخر سال ۹۵ است.