با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه و تیم اعزامی از بنیاد کیفیت اروپا ، آيين افتتاحیۀ ارزیابی تعالی سازمانی (EFQM) برگزار شد.
در این مراسم، دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن ارائۀ بخشی از دستاوردهای این شرکت، حضور فولاد مبارکه در این ارزیابی را فرصتی برای بهبود و کسب تجارب و استانداردهای جدید در سطح جهانی دانست و گفت: به منظور حضور هرچه موفق تر در بازارهای جهانی بسیار به جا بود که این شرکت را در سطح اروپایی نیز ارزیابی کنیم. وی بهره مندی از بهترین رویکردهای مدیریتی در سطح جهان را از اولویتهای فولاد مبارکه دانست و افزود: مدیریت منابع مختلف شرکت با به کارگیری الگوهای موفق مدیریتی موجب شده تا فولاد مبارکه نتایج ارزشمند و پایداری را برای ذینفعان مختلف خلق کند و لذا سطح رضایت و علاقه مندی به عملکرد این شرکت به نحو مناسبی افزایش یابد. وی از تمامی همکاران و مدیران شرکت خواست همکاری صادقانهای با ارزیابان داشته باشند تا نقاط قوت و قابل بهبود سازمان به خوبی مشخص شود.
شرکت فولاد مبارکه به عنوان اولین شرکت ایرانی حاضر در سطح جهانی جایزۀ تعالی سازمانی در دورۀ قبلی ارزیابی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا، که مهرماه سال گذشته برگزار شد، توانست با کسب عنوان سرآمد ملی و تقدیرنامۀ پنج ستاره به جایزۀ جهانی تعالی سازمانی راه یابد. شایان ذکر است برنامۀ ارزیابی این دوره از روز شنبه هفتم مهرماه آغاز و به مدت چهار روز ادامه خواهد یافت.
در همین خصوص محمد ناظمی هرندی، مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی با اشاره به اهمیت فرایند ارزیابی تعالی سازمانی در شناسایی و اجرای فرصتهای بهبود، از مدل EFQM به عنوان جامعترین مدل مدیریتی در سطح جهان یاد کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه از حدود سال ۱۳۷۸ با بهره‌مندی از مفاهیم اصلی مدیریت نوین کیفیت محور، نظام مدیریت کیفیت فراگیر، را در فولاد مبارکه استقرار داد. از سال ۱۳۸۲ با شروع فرایند ارزیابی جایزۀ تعالی سازمانی در کشور بر اساس مدل EFQM، فولاد مبارکه همواره برترین شرکت در این ارزیابی بوده و توانسته طی سالهای مختلف با رشد سطح تعالی خود به بالاترین سطح جایزه که نشان زرین تعالی سازمانی است دست یابد و به عنوان شرکت سرآمد ملی معرفی شود. وی افزود: پس از اینکه بنیاد EFQM اروپا در ایران اقدام به ایجاد دفتر نمایندگی نمود، فولاد مبارکه با توجه به نگرش جهانی و صادرات محور و با هدف بهره مندی بیشتر از آخرین دستاوردهای جهانی در حوزۀ الگوهای مدیریتی، در فرایند ارزیابی با حضور ارزیابان اروپایی شرکت کرد. در سال جاری نیز با انجام بهبودهای ناشی از گزارشهای بازخورد ارزیابی قبلی، امیدواریم بتوانیم ضمن کسب موفقیتی جدید برای شرکت و کشور، درسهای مناسبی جهت ادارۀ بهتر کسب و کار بیاموزیم.