امیرحسین نادری گفت: از عوامل مهم تأثیرگذار در رشد 46 درصدی فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال 96، افزایش 27 درصدی مقدار فروش محصولات گرم در سال 97 و تختال های تولیدی ماشین ریخته گری شماره 5 است؛ ضمن اینکه در کنار رشد تولید، رشد قیمت های جهانی محصولات و در نتیجه، رشد آن در بورس کالا نیز کمک قابلتوجهی به افزایش درآمد فروش شرکت کرده است.
معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه با اشاره به استراتژی صحیح بورس کالا در حذف محدودیت نوسان قیمت محصولات در نتیجۀ عرضه و تقاضای آن، این امر را گامی مهم در حذف اختلاف قیمت بورس کالا و خارج از آن و در نهایت از بین رفتن رانت ایجادشده دانست.
امیرحسین نادری، به رشد ارزش بازار شرکت و بازده سهام آن اشاره کرد و افزود: با توجه به اقبال بازار سرمایه به صنایع فلزی و معدنی به عنوان یکی از صنایع مهم و تأثیرگذار در شاخص بورس، قیمت سهام فولاد مبارکه نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است؛ به گونه ای که قیمت هر سهم شرکت از 2870 ریال در ابتدای سال 97 به قیمت حدود 5260 ریال در اواخر شهریور رسید و با توجه به تقسیم و پرداخت 250 ریال سود نقدی در مجمع سالانۀ شرکت، بازدهی حدود 92 درصدی در شش ماهه اول سال 97 رقم خورد که این مقدار در مهرماه به بیش از 120 درصد رسیده است.
وی با اشاره به استراتژی تقسیم سود شرکت، تصریح کرد: همواره بین نرخ رشد سود شرکت (g) و درصد سود نقدی رابطۀ معکوس وجود دارد. به گونه ای که شرکتهایی که مقدار عمدۀ سود نقدی خود را در مجمع تقسیم می کنند و برنامه ای برای توسعۀ شرکت ندارند، به مرور رشد سودآوری آنها رو به افول میگذارد و در مقابل، تقسیم سود پایین منجر به رشد سودآوری و افزایش قیمت سهام در بورس و نهایتا افزایش بازده سهامداران میشود.
معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به رشد ارزش بازار سرمایۀ شرکت، به 40 هزار میلیارد تومان افزود: با توجه به افزایش نرخ دلار بالطبع ارزش جایگزینی شرکت و دارایی های آن نیز افزایش می یابد. از دیگر سو، در شرایط فعلی احداث مجتمع عظیمی همچون فولاد مبارکه بسیار مشکل است. این در حالی است که در کنار رشد ارزش داراییهای ثابت شرکت، سرمایه گذاری های بلندمدت شرکت نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که ممکن است از نگاه سهامداران و فعالان بازار سرمایه دور مانده باشد؛ به طوری که ارزش کنونی سبد سرمایه گذاری بورسی شرکت نزدیک 14 هزار میلیارد تومان است که نسبت به بهای تمام شدۀ آن از قرار 5 هزار میلیارد تومان، 180 درصد رشد کرده است. به بیان دیگر در صورت تقسیم ارزش سبد سرمایه گذاری بورسی شرکت به تعداد سهام شرکت، مبلغ 1860 ریال به هر سهم فولاد مبارکه تخصیص می یابد.