: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در شرکت فولاد اکسین را به سود استان خوزستان دانست و گفت: فولاد اکسین متصل به فولاد خوزستان است و اگر اکسین تعطیل شود قطعاً بر فعالیت فولاد خوزستان تأثیر خواهد گذاشت.
محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امشب در نشست کارگروه تخصصی شورای اشتغال استان خوزستان در اهواز، با تأکید بر ضرورت بومی‌گزینی در استخدام‌ها، اظهار کرد: اگر در یک آگهی استخدام شرکت‌ها، به اولویت بومی اشاره نشد آن را ابطال کنید و من این اختیار را به استاندار می‌دهم. وی گفت: پیمانکاران و کادر آنها نیز باید در شرایط برابر، نیروی بومی انتخاب کنند و من این موضوع را به شورای اشتغال خواهم برد زیرا اتفاق مهمی در جهت اشتغال‌زایی در استان است.
شریعتمداری در رابطه با اعتراض برخی نمایندگان در رابطه با فروش سهام فولاد اکسین به فولاد مبارکه اصفهان، گفت: مواد اولیه مورد نیاز این شرکت که اِسلب است به ارزش 250 یورو به‌جای واردکردن از خارج از داخل کشور می‌توان تأمین کرد؛ تأمین مایحتاج اکسین از داخل ربطی به خوزستان و اصفهان ندارد و به نفع همه است. وی افزود: با توجه به اینکه فولاد اکسین متصل به فولاد خوزستان است اگر شرکت فولاد اکسین تعطیل شود قطعاً بر فعالیت فولاد خوزستان تأثیر خواهد گذاشت؛ اتصال این شرکت به نفع استان، کارگران و مهندسان خوزستان است.
شریعتمداری با طرح این سؤال خطاب به نمایندگان مخالف واگذاری سهام فولاد اکسین، عنوان کرد: علت مخالفت شما چیست؟ این مسئله چه ارتباطی به اصفهان و خوزستان دارد؛ برای اینکه سهام در استان بماند باید به سازمان خصوصی‌سازی سفته و چک داده شود در غیر این صورت قانوناً یقه گروه ملی را می‌گیرند. وی افزود: نهایتاً خریدار اصفهانی یکی از معاونان خود را در شرکت فولاد اکسین بر سرکار می‌آورد؛ اما شما باید از سرمایه‌گذاری در استان حمایت کنید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم ایران هنگام ورود به خوزستان، به یاد دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام و مردمی می‌افتند که خانه‌ها و داشته‌های خود را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند. وی با بیان اینکه خوزستان پیشانی دفاع مقدس بود، افزود: ارزش‌های والایی در استان وجود دارد و باید هرچه در توان داریم برای آن انجام دهیم.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه نرخ تسهیلات برای تولید موجود متناسب نیست، عنوان کرد: مجلس در تصویب بودجه باید مابه‌التفاوت تسهیلات اعطایی در مورد واحدهای تولیدی در استانی مثل خوزستان که هشت سال درگیر جنگ بود را با نرخ کمتر در نظر بگیرد. شریعتمداری افزود: درواقع استان‌هایی که درگیر جنگ بودند حق‌دارند از 4 هزار میلیارد بودجه برخوردار شوند تا خسارت‌های ناشی از جنگ جبران شود.