معاون اجرایی پروژه‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این کنفرانس گفت: فولاد یک صنعت استراتژیک در جهان به‌شمار می‌رود. احمد سعیدبخش ادامه داد: در سال ۱۳۵۶ به میزان ۷۰۰ هزار تن فولاد در کشور تولید می‌شد که این آمار در سال ۹۷ به ۲۵ میلیون تن رسیده که قرار است این آمار در سال ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن برسد. وی در ادامه بیان کرد: ایران در تولید فولاد در سال ۲۰۱۸میلادی (۱۳۹۷) به رتبه دهم رسید که امیدواریم در سال ۱۴۰۴ به رتبه هفتم برسیم. 
معاون اجرایی پروژه‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین یادآور شد: فولاد مبارکه در سال گذشته با ظرفیت ۹۲درصدی مشغول تولید بوده است. وی همچنین با اشاره به اهمیت صادرات عنوان کرد: تمرکز بازار فولاد باید بیشتر به سمت صادرات باشد که در این زمینه همت بیشتر دولت را می‌طلبد چراکه فولاد جایگزینی برای نفت به‌شمار می‌رود و بنابراین باید به‌دنبال راهکارهای این جایگزینی بود.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این کنفرانس عنوان کرد: ۹۷، سال سختی برای اقتصاد ایران بود اما در هر صورت با همت بخش خصوصی از این سال عبور کردیم، هرچند عوارض و تکانه‌هایی به همراه داشت. به گزارش صمت، سعید زرندی ادامه داد: مشکل ما نبود مدیریت دانش است. در هر دوره‌ای افزون‌بر افزایش نرخ دلار، افزایش نرخ قطعات خودرو و فولاد و... نیز داشته‌ایم. 
وی ادامه داد: سال ۹۸ در پارامترهای بین‌المللی تغییراتی حاصل نشده است و فعالان بخش خصوصی توانسته‌اند خود را مدیریت کنند. 
معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از خرداد تا آبان سال گذشته مدام قوانین تغییر کرد و تولیدکنندگان از این موضوع ناراضی بودند اما چندماهی است که قوانین ثبات بیشتری یافته‌اند.
زرندی با اشاره به موضوع صادرات عنوان کرد: هم‌اکنون باید به سمت صادرات بیشتر پیش برویم که در این زمینه باید تمرکز بیشتری روی کشورهای همسایه داشته باشیم. صنعت فولاد می‌تواند برای صادرات به ۱۵ کشور پیشقدم باشد. سال گذشته ۲۳ میلیارد دلار به ۱۵ کشور همسایه صادرات داشتیم که از این میزان ۹ میلیارد دلار آن به عراق اختصاص داشت. وی خاطرنشان کرد: در افق چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ و در جهت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد به ظرفیت‌های قابل‌توجهی رسیده‌ایم اما واحدهای تولیدی شمش به اشباع رسیده‌اند و در این زمینه باید به سمت صادرات پیش برویم. وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های ما در مکران باید با تغییر نگاه در رویکرد سرمایه‌گذاری باشد. سرمایه‌گذاری را باید به سمت سواحل خلیج‌فارس با نگاه جدید ببریم تا دچار مشکل سیمان و مازاد تولید آن نشویم