به گزارش اقتصادبازار، طهمورث جوانبخت در مجمع عمومی سالیانه فولادمبارکه افزود: سود سهامداران حقیقی پرداخت شده و سود سهامداران حقوقی نیز به زودی پرداخت خواهد شد. وی در زمینه تاخیرهای عملیاتی مربوط به توسعه فولاد سبا نیز گفت: پروژه های فولاد سبا تا سال ۹۷ به بهره برداری رسیده و بقیه هم کم اهمیت تر هستند و به زودی به پایان خواهند رسید.

معاون اقتصادی مالی فولاد مبارکه ادامه داد: انتقال مجتمع فولاد سبا توسط فولاد مبارکه در حال انجام است و تا رسیدن به نتیجه مثبت این موضوع را پیگیر هستیم. جوانبخت در رابطه با سد تونل کوهرنگ و انتقال آب به زاینده رود نیز اظهار داشت: به این علت که فولاد مبارکه در منطقه ای کم آب قرار دارد بنا بر این شد که بر اساس موافقت مجلس ۴۷۵ میلیارد تومان برای احداث سد به آب منطقه ای بدهد و پس از آن دولت با ۲۰ درصد سود این مبلغ را به فولاد برگرداند.

وی افزود: دولت بخشی از این مبلغ را به فولاد داده اما بقیه آن هنوز پرداخت نشده اما به این علت که استاندار اصفهان تاکید داشتند که پروژه متوقف نشود ضمانت کردند که این مبلغ بازگردانده خواهد شد و ما نیز بر اساس صورت وضعیت تعیین شده این مبلغ را پرداخت کردیم تا به تامین آب اصفهان کمک کنیم. جوانبخت اظهار داشت: این وام بلاعوض نبوده و بر اساس بند ۵۵ قانون برنامه بودجه با ۲۰ درصد سود باید به ما پرداخت شود.