به پایگاه خبری اقتصادبازار، حمید رضا عظیمیان با تاکید بر اینکه ما از مرز تولید 110 میلیون تن فولاد خام در طی چند ماه گذشته عبور کرده ایم و از یک تولید کننده صرف خارج شده ایم اظهار امیدواری کرد که در آینده به عنوان یک تکنولوژ در جهان معرفی شویم. وی ادامه داد: در سال 57 کشور ما در رتبه چهلم تولید فولاد جهان  بود و اکنون به رتبه دهم رسیده ایم اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه هر ساله با افزایش تناژ و تنوع محصولات در راس تولیدکنندگان فولاد بوده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: روند فعلی با وجود تنوع بالای محصولات فولادی پاسخگوی نیاز جهان کنونی نیست و بنابراین باید به دنبال طراحی مجدد و دانش بومی سازی تولید فولاد باشیم تا به این مهم دست یابیم. عظیمیان ادامه داد: در فولاد مبارکه می‌خواهیم از بومی سازی قطعات و تجهیزات به بومی سازی فرایندها برسیم و در حال حاضر بومی سازی فرایند اسکین‌پس در این شرکت آغاز شده است و 80 درصد از قطعات ذوب آهن بومی سازی شده است. وی با اشاره به اینکه در چرخه تولید کشور نابسامانی وجود دارد اظهار امیدواری کرد که دیگر دغدغه ای به نام تامین ذغال سنگ نداشته باشیم و در نیمه دوم سال این موضوع رفع شود.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: در سال 92، چهار میلیون تن واردات فولاد داشته‌ایم که اکنون به 800 هزار تن رسیده است و در تلاش هستیم که واردات فولاد را به صفر برسانیم. وی افزود: امیدواریم نا به سامانی موجود در چرخه تولید کشور رفع شود و دغدغه‌ای به نام تامین ذغال سنگ نداشته باشیم، بیان داشت: حرف ذوب‌آهن مبنی بر نابه سامانی‌های ناشی از صادرات مواد اولیه و خام فروشی، حرف همه تولید کنندگان کشور است و این مشکلات باید اصلاح شود.

عظیمیان ادامه داد: ما خواهان توقف صادرات نیستیم، اما روندها باید اصلاح شود تا بتوانیم در برابر مشکلات موجود از تحریم‌ها مقاومت کنیم. وی با اشاره به اینکه نباید با دستگاه‌های دولتی درگیری داشته باشیم افزود: نباید در زمینه بومی سازی غیرمنطقی باشیم چرا که آسیب های زیادی دارد و بیش از توان ما است.