به گزارش نوسان به نقل از ایراسین، سعید عبیری، با تاکید بر اینکه مگامدول ها را در دوران تحریم ایجاد کردیم گفت: با تغییراتی که در شرکت ایریتک ایجاد کردیم توانستیم به دانش مگامدول و سوپرمگامدول دست یابیم. وی افزود: هم اکنون پروژه های برون مرزی از جمله سقز را در دست گرفتیم ودر مکران چابهار نیز احیا یک و نیم میلیون تن داریم که در واقع می توان گفت، طرح توسعه را شروع کردیم و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

مدیر پروژه های ایریتک در فولاد مبارکه ادامه داد: ۷۰ درصد فولاد مبارکه را ما ساختیم  و از ۳۰ سال گذشته تاکنون توانستیم پیشرفت های زیادی داشته باشیم و در این دوران به دانش بومی دست یافته ایم به این خاطر که در گذشته ۸۰ درصد توسط تکنولوگ های خارجی انجام می شد و ما سهم کمی داشتیم اما اکنون با سهم ۸۰ درصدی توانسته ایم پروژه های معدنی فولادی و نفت و گازی را ایجاد کنیم.

عبیری با اظهار تاسف از اینکه به خاطر مسائلی همچون زیرساخت ها نتوانسته ایم هنوز از صادرات سنگ خام جلوگیری کنیم تصریح کرد: به هر حال تغییراتی که در قیمت دلار و یورو ایجاد شده، سهم عظیمی در این ماجرا داشته است و حتی اجرای پروژه ها را هزینه برتر کرده است. وی گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری های خوبی که در این سالها داشته ایم و استفاده از نیروی انسانی مناسب و همچنین دانش بومی که داریم بتوانیم به نتایج خوبی در این شرایط برسیم.

مدیر پروژه های ایریتک در فولاد مبارکه تاکید کرد: خوشبختانه فولاد مبارکه شرکت تولیدی بزرگی است و ۶۰ درصد فولاد کشور را تامین می کند و این سالها سرمایه گذاری های خوبی کرده و توانسته ایم دانش فنی را انتقال دهیم و اکثر پروژه ها داخلی انجام می شود و به هر حال آمادگی داریم که به صنعت کشور کمک کنیم.