اهمیت علم اندوزی

کمتر از دفاع از مرزهای کشور نیست

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه که از طریق ویدئوکنفرانس در این مراسم باشکوه حضور داشت، طی سخنانی بهره‌برداری از این مدارس را به همۀ مردم عزیز و مسئولان محترم شهرستان خواف تبریک گفت و تأکید کرد: نواخته شدن زنگ مدارسی که فولاد مبارکه و فولاد سنگان با افتخار برای بنای آن‌ها آستین همت بالا زدند، لحظه‌ای باشکوه و بسیار مسرت‌بخش است. وی با بیان این‌که در فاز اول و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، چهار مدرسه از هفت مدرسۀ تعهدشده طی مدت صد روز آمادۀ بهره‌برداری شد، تصریح کرد: هم‌زمانی بهره‌برداری از این مدارس با هفتۀ دفاع مقدس از این نظر حائز اهمیت است که کمک به ارتقای دانش فرزندان ایران اسلامی و اهمیت تحصیل و کسب علم کمتر از دفاع از مرزهای کشور نیست. مهندس عظیمیان ادامه داد: فولاد مبارکه و فولاد سنگان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خویش در این پروژۀ ماندگار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. وی در همین راستا از حمایت‌های مسئولان این استان و سازمان توسعه و نوسازی مدارس قدردانی کرد.

فعالیت در سنگر

مسئولیت های اجتماعی

در آیین افتتاح  این مدارس، علی امرائی(مدیرعامل فولاد سنگان) ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان ، فولاد سنگان را محور واقعی تولید، اشتغال و توسعه در منطقه دانست و گفت:  فولاد مبارکه در کشور علاوه بر حرکت موثر در سنگر تولید و پیشرفت، در سنگر دیگری به نام مسئولیت های اجتماعی مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز ایران است. در هر نقطه ای از ایران که فولاد مبارکه در آنجا فعالیت صنعتی دارد، نقش بسزایی در محرومیت زدایی از آن مکان روی داده  است. با توجه به تعهد مدیریت عالی فولاد مبارکه نسبت به توسعه شهرستان خواف، تعداد  هفت مدرسه در دستور کار ساخت قرار گرفته که چهار مدرسه توسط شرکت فولاد سنگان احداث و سه مدرسه دیگر با سرمایه گذاری فولاد مبارکه توسط اداره نوسازی و تجهیز مدارس  استان ساخته می شوند. از مهمترین ویژگی های این مدارس استحکام بسیار بالا است که زیر نظر ناظر نوسازی مدارس استان در صد روز کاری ساخته شده اند و این در نوع خود یک رکورد در کشور محسوب می شود. وی در خصوص محرومیت زدایی از منطقه از امضای تفاهم نامه ای با حضور مدیر کل فنی و حرفه ای استان در این مراسم خبر داد و گفت: این تفاهم نامه هدف افزایش توسعه کیفی آموزش به منظور توانمند سازی جوانان با توجه به پتانسیل معدنی منطقه را دنبال می کند و افزایش توان علمی و مهارتی  با  انتقال دانش فولادی به جوانان این منطقه مهمترین هدف در این تفاهم نامه است. از دیگر اقدامات فولاد سنگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی، تشکیل تعاونی ها به منظور توانمند سازی مردم  است که این واحد صنعتی را به محور واقعی تولید، اشتغال و توسعه در منطقه خواف تبدیل کرده است.

مدرسه سازی

جهاد در راه خداست

حجت الاسلام والمسلمین شمسیان (امام جمعه) نیز در آیین افتتاح این مدارس، اقدام فولاد سنگان را مصداق واقعی جهاد در راه خدا دانست و افزود: افتتاح مدارس توسط فولاد مبارکه و فولاد سنگان، مصداق واقعی کلام مقام معظم رهبری (ما می توانیم) است و ساخت این مدارس توسط فولاد سنگان در صد روز کاری مصداق بارز مدیریتی جهادیست. همچنین اهدای بیش از ۶۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان، موجب شادی  این خانواده ها ،امام زمان و شهدا می شود.

 

 

پیشرفت علمی

در گرو مدرسه سازی

در ادامه دکتر رخشانی مهر،(معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس اداره نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز در این آیین خداپسندانه، از اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر ویژه ای نمود وگرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، را به فال نیک گرفت و گفت: وجود نیروهای  انسانی و فضاهای آموزشی  از عوامل مهم در موفقیت است و خوشبختانه ساخت این چنین مدارسی در راستای این مهم است و انشالله شاهد پیشرفت علمی دانش آموزان این منطقه باشیم. وی، از مساعدت و همیاری مدیریت فولاد مبارکه و فولاد سنگان کمال تشکر و قدردانی را داشت و تصریح کرد: امید است با این اقدامات صورت گرفته ، شاهد افزایش توسعه آموزشی در مناطق شهرستان خواف باشیم.

 

توسعه همه جانبه

با قدم های خیرخواهانه صنعت

دکتر محمود نگهان(نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی) در آیین افتتاحیه مدارس گفت: اقدام بسیار نیک و ارزشمند فولاد سنگان در منطقه ، الگویی بسیار مناسب برای دیگر صنایع فولادی در منطقه است و از زحمات آقای عظیمیان و امرائی در ساخت به موقع و سریع کمال تشکر را دارم. توانمندسازی تعاونی های موجود در منطقه با همت فولاد سنگان از اقدامات بسیار شایسته و حرفه ای  در قالب معین اقتصادی منطقه است و نقش بسیار مهم این شرکت و مدیریت عالی فولاد مبارکه و فولاد سنگان در راستای مسئولیت های اجتماعی است. وی دغدغه مدیریت عالی فولاد مبارکه را، پیشرفت و استفاده دانش آموزان از فضاهای مناسب آموزشی دانست وافزود: ان شالله با راه اندازی کارخانه کنسانتره سازی ۵ میلیون تنی فولاد سنگان، شاهد رشد،اشتغال زایی و توسعه همه جانبه در منطقه باشیم.