همدلی برای اجرای

پروژه "نصف جهان"

عباس رضایی، استاندار اصفهان در این مراسم گفت: شهرداری اصفهان با شور و انگیزه، مدیریت و درایت پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان را به مرحله اجرا رسانده و اعضای شورای شهر نیز با همدلی، هماهنگی و انسجام همکاری خوبی داشته و شرایط را برای اجرای این پروژه فراهم کرده‌اند. وی ادامه داد: مجموعه شهرداری در تأمین بودجه این پروژه مشارکت خوبی داشته و معاونت فنی شهرداری نیز قول اجرای این پروژه را ظرف مدت ۱۸ ماه داده‌اند.

استاندار اصفهان تأکید کرد: پروژه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح با انسجام و هماهنگی مورد بررسی قرار گرفته و امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه بزرگ شهری هستیم. وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره مصرف بالای سوخت در کشور خاطرنشان کرد: قیمت ارزان سوخت سبب شده مصرف انرژی در واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و در همه مراکز شهری بالا باشد همچنین خودروهای تک سرنشینی که هر روز شهروندان از آن استفاده می‌کنند با سوخت ارزان تردد کرده که این باعث مصرف بالای انرژی و آلودگی آب و هوا می‌شود.

رضایی تأکید کرد: در زمینه صرفه‌جویی مصرف سوخت و انرژی باید فرهنگ عمومی تقویت شود تا مصرف بهینه انرژی در قسمت‌های مختلف اعم از واحدهای مسکونی، اداری و دیگر واحدها و مکان‌ها نهادینه و مورد توجه قرار بگیرد، به طور مثال در یک واحد آموزشی که در تابستان فعالیتی ندارد به دلیل مصرف بیهوده انرژی تا ۳۰ هزار لیتر آب در یک روز استفاده می‌شود چنانچه مصرف انرژی ۱۰۰ روز در این واحد آموزشی را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که مصرف بیهوده و بیش از حد انرژی در وسایل گرمایشی و سرمایشی وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر سرعت پروژه‌ها در کاهش مصرف سوخت خاطرنشان کرد: بازه زمانی مورد نظر برای اتمام پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است، اما اگر این ۱۸ ماه به ۱۶ ماه تقلیل پیدا کند کاهش مصرف سوخت و انرژی را در پی خواهد داشت و خدمت بزرگی در این مسیر انجام می‌شود.

 

بزرگترین رویداد

حوزه شهرسازی در اصفهان

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: این پروژه بزرگترین پروژه سال جاری شهر اصفهان است که براساس زمان بندی از پیش تعیین شده به اتمام خواهد رسید. وی با بیان اینکه رینگ حفاظتی شهر به طول ۷۸ کیلومتر است که ۵۴ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، گفت: این رینگ یک حلقه بهم پیوسته یا یک آزادراه دورتادور شهر اصفهان است که اجرای آن می‌تواند بار سنگین ترافیک ناشی از تردد خودروهای سنگین را از نقاط مختلف شهر کاهش دهد و سبب روان سازی ترافیک شده همچنین در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا تأثیر گذار است.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای تحقق رینگ حفاظتی باید همت کرد تا شاهد روان سازی ترافیک در شهر باشیم البته از ابتدای فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اجرای این پروژه را به عنوان اولویت در برنامه‌ها قرار داده‌ایم اما از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار اصفهان تقاضا می‌کنیم برای شکل گیری کامل این حلقه کمک کنند تا شهرهای دیگر از اعتبارات دولتی برخوردار شده و با شهرداری اصفهان برای تکمیل حلقه حفاظتی شهر همراهی کنند. وی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد بزرگترین رویداد حوزه شهرسازی در اصفهان رقم خواهد خورد و امنیت تردد شهروندان تأمین ‌می‌شود.

تکمیل 10 ماهه

بزرگراه اردستانی

نوروزی با بیان اینکه آذرماه سال گذشته عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی آغاز شد گفت: در همان روز کلنگ زنی پروژه اعلام کردیم که این تقاطع را ظرف ۱۰ ماه احداث می‌کنیم و به وعده خود عمل خواهیم کرد با وجود اینکه با سرمای زمستان کار ادامه داشت و حتی چند روز بخشی از امکانات و تجهیزات شهرداری در اختیار سیل زدگان قرار گرفت، اما به مردم و مسئولان قول می‌دهیم سرموعد یعنی ۱۰ ماه این پروژه را افتتاح خواهیم کرد. وی با بیان اینکه احداث پروژه غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی از میزان تردد خودروها در شهر می‌کاهد گفت: احداث این پروژه باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک در شهر می‌شود و جان انسان‌هایی که به دلیل کوتاهی در ساخت پل‌ها و راه‌ها کشته می‌شوند را حفظ می‌کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر در دوره خدمت مدیریت جدید شهرداری اصفهان از کشته شدن حتی یک نفر جلوگیری شود برای ما موفقیتی بزرگ است. نوروزی ادامه داد: بارها برای رفع مشکلات به تهران سفر کردیم و با مسئولان مربوطه مذاکراتی انجام دادیم. شهردار منطقه نیز هر روز پیگیری‌های لازم را انجام داد؛ شهرداری به تعهدات خود برای پرداخت ۲۳ میلیارد تومان هزینه زمین و آزادسازی عمل کرده است در این راستا ۱۷ هکتار زمین مورد نیاز برای احداث پل آزادسازی و در اختیار شهرداری قرار گرفته است. وی تأکید کرد: ما ابتدا پل نمی‌سازیم و پس از آن در دادگاه به دنبال آزادسازی زمین باشیم بلکه ما به دنبال این هستیم که بدون دغدغه کار را آغاز کنیم.

وعده‌هایمان

عملی می‌ شوند

شهردار اصفهان با بیان اینکه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان از پنج پل به طول یک و نیم کیلومتر احداث می‌شود، گفت: ظرف ۱۸ ماه آینده پنج پل و مساحت یک و نیم کیلومتری حلقه حفاظتی احداث خواهد شد، این اقدام کار کمی نیست چرا که این پروژه اگر بزرگتر از پل‌های قبل نباشد کوچکتر نیست. وی با بیان اینکه  این پل نقش مهمی در رفع مسائل ترافیکی شهر خواهد داشت خاطرنشان کرد: محموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان با نگاه معماری و دروازه ورودی شهر ساخته خواهد شد؛ برای احداث پروژه عجله نداریم، اما درصدد هستیم فعالیت‌ها را دقیق و به موقع در راستای تحقق وعده‌هایمان انجام دهیم.

نوروزی با بیان اینکه ۷۸ کیلومتر حلقه حفاظتی از شهرهای اصفهان خورزوق، برخوار و باغ ابریشم عبور خواهد کرد گفت: برای تکمیل حلقه حفاظتی شهر نیاز به همراهی و همکاری دستگاه های مربوطه هستیم. شهردار اصفهان تصریح کرد: از پل نصف جهان تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی هفت کیلومتر مسافت است که اگر احداث شود سالانه از نظر سوخت ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در بر خواهد داشت و این به معنای کاهش هزینه ها است؛ از این ۳۰ میلیارد تومان ۱۸ میلیارد تومان به هزینه های کاهش سوخت مربوط می شود. وی عنوان کرد: به مسئولان شهرداری اعلام می‌کنم که به صورت دو شیفت و بدون توقف کار کنند و بدانند که تا ۱۸ ماه دیگر هرگز تعطیلی چند روزه نخواهیم داشت البته به احترام برخی مناسبت ها از جمله شهادت حضرت علی (ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی کار تعطیل خواهد شد، اما ۱۷ روز تعطیلات نوروز نخواهیم داشت.