اقتصاد بازار: شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در نظر دارد بستری فراهم کند تا مناطق تاریخی بدون استفاده در جهت جذب گردشگر به هتل تبدیل شوند.
مهدی جمالی‌نژاد اظهار داشت: برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی در شهرهای گردشگری یکی از شاخص‌های اهمیت آن‌ها است و شهرهایی همچون اصفهان که سابقه تاریخی دارند به عنوان شهرهای رویدادی نیز نام‌گذاری می‌شوند.
وی افزود: باید جدول فستیوال‌ها و برنامه‌های مختلف در شهرهای تاریخی مشخص باشد و این برنامه‌های متنوع بتواند در فضاها و فصول خاص سال، گردشگران مختلفی را جذب کند که خوشبختانه اصفهان این ظرفیت را دارد تا در هر 4 فصل سال به صورت متوازن گردشگر داشته باشد.
شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: باید بتوانیم یک سبد متنوعی از جاذبه‌ها، برنامه‌های متنوع و قابلیت‌های شهر را به گردشگران ارائه دهیم به همین دلیل برنامه‌هایی همچون جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری بسیار می‌تواند برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال مؤثر باشد.
وی اظهارداشت: اگر چنین برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری را در فصولی از سال که گردشگران و ایرانگردان کمتری نسبت به دیگر زمان‌ها به اصفهان می‌آیند، داشته باشیم و با برنامه‌ریزی کاری کنیم که میزان گردشگر در سال به‌طور یکسان باشد، ازدحام در یک زمان نخواهد بود.
جمالی‌نژاد با اشاره به بازسازی و مرمت «ساختمان سعدی» در اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان از بازسازی ساختمان‌های تاریخی استقبال می‌کند و حتی کاری که اخیراً می‌خواهیم آغاز کنیم و اعضای شورای شهر هم به آن تأکید ویژه دارند این است که مناطق تاریخی بلااستفاده را در جهت جذب گردشگر به هتل تبدیل کنیم.
وی اضافه کرد: البته برای تبدیل مناطق تاریخی به هتل، شهرداری به تنهایی ورود پیدا نمی‌کند بلکه بستر را برای علاقمندان در حوزه مرمت و بازسازی فراهم می‌کند تا با خرید خانه‌های قدیمی و تبدیل آن‌ها به هتلینگ اقدام مثمر ثمری انجام دهند که شهرداری نیز ضمن تشویق آ‌ن‌ها تسهیلاتی همچون عدم دریافت عوارض را برای چنین کارهایی ارائه خواهد داد.
شهردار اصفهان تأکید کرد: شهرداری اصفهان در پی بسترسازی ترمیم بافت تاریخی است که در عین حال اخیراً سازمان بهسازی و نوسازی آن در کنار بازسازی خانه‌های قدیمی به بافت تاریخی نیز ورود پیدا کرده تا در حفظ بافت تاریخی شهری نیز کمک کند؛ شهرداری در حال تبدیل از جنس خدماتی به جنس اجتماعی است و از همکاری با تمام نهادهای فرهنگی استقبال می‌کند.
منبع: خبرگزاری فارس