اقتصاد بازار: فرماندار سمیرم گفت: سرمایه گذاری خارجی در این منطقه زمینه ساز توسعه پایدار و ماندگار است.
محمد حسین نصرتی در جلسه ای با سرمایه گذاران خارجی شرکت سرمایه گذاری گیفت هُنگ کنگ افزود: شهرستان سمیرم یکی از بزرگترین قطب های کشاورزی استان و کشور است که قابلیت ها و پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.
وی با استقبال از حضور سرمایه گذاران خارجی در شهرستان سمیرم اظهار کرد: ما این رویداد را به فال نیک می گیریم و کمال همکاری را در زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان با این گروه ها داریم.
نصرتی بیان کرد: مرغوبیت و کیفیت سیب سمیرم در دنیا مثال زدنی است و باز هم نیاز به معرفی دارد و کشاورزان نیز باید قدر این نعمت و منفعت را بدانند.
فرماندار سمیرم اضافه کرد: شهرستان سمیرم با 22 هزار هکتار باغ مثمر در سالهای گذشته 400 هزار تن سیب بطور میانگین تولید کرده است.
نصرتی تصریح کرد: سمیرم به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا، تابش نور خورشید و هوای معتدل خاستگاه سیب درختی با کیفیت بالاست و همین تولید با کیفیت است که سیب سمیرم در جهان معروف و شناخته شده است.
سرمایه گذاران شرکت گیف هونگ کنگ از 12 کشور مختلف دنیا و در دو روز حضور در سمیرم از از باغ های سیب، کارگاههای سورتینگ و بسته بندی سیب و سردخانه سمیرم بازدید کردند و با کشاورزان محلی نیز نشست داشتند.
شهرستان سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی (دشت) قبر کیخا، سمیرم، وردشت و کمه جزو حوضه آبریز کارون محسوب می شود و دارای 36 هزار هکتار باغ، 22 هزار هکتار زمین زراعی، 455 هزار هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل های طبیعی است.
این شهرستان با حاشیه دنا و محدوده 150 هزار هکتاری تنوع زیستی سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا