اقتصاد بازار: رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه از این به بعد نمایشگاه های بین اللملی صنایع دستی در نصف جهان برگزار می شود، گفت: با انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت جهانی صنایع دستی، باید نگاه استانی خود به این هنر- صنعت تغییر داده و تفکر خود را فراملی کنیم.
عباس شیردل با اشاره به اینکه صنایع دستی اصفهان از سالیان گذشته پایتخت صنایع دستی دنیا بوده است، اظهار داشت: اما این پایتختی به طور رسمی اعلام نشده بود و با توجه به بررسی های اتحادیه و ارائه مستندات در رسانه ها و محافل مختلف، امروز اصفهان به طور رسمی به عنوان پایتخت صنایع دستی دنیا انتخاب شده است.وی این پایتختی را افتخار بزرگ برای ایران و اصفهان دانست و افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم و تمام مسئولان با برنامه ریزی صحیح و دقیق هنر هنرمندان صنایع دستی اصفهان را در معرض نمایش و ارائه قرار دهند.
رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: با کسب این عنوان از این به بعد اصفهان باید نسبت به برگزاری نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی، سایر کشورها و هنرمندان آنها را به نصف جهان دعوت کند تا با این تعاملات بین المللی موجب رونق این هنر و صنعت شویم.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و تشویق مردم به خرید، بیان داشت: این مسئولیت بزرگ رسانه ها و به خصوص صداسیما و همچنین سیاست گذاری های مدیران استان است.
شیردل در خصوص تاثیر این اعتبارنامه در بانک اطلاعاتی صنایع دستی اصفهان، بیان داشت: این اعتبارنامه در سامان دهی تمام اطلاعات صنایع دستی اصفهان موثر است به گونه ای که تمام پتانسیل استان را شناسایی و آنها را در نمایشگاه های تخصصی به فعلیت تبدیل می کند.
به گفته وی هم اکنون اصفهان بیش از 200 رشته صنایع دستی دارد که 196 رشته آن ثبت شده است.
رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: با انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت جهانی صنایع دستی، باید نگاه استانی خود به این هنر- صنعت تغییر داده و تفکر خود را فراملی کنیم.
وی همچنین درباره اهدای اعتبارنامه "اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی دنیا" به شهردار اصفهان، گفت: طبق رسم دنیا هر افتخار و اعتبارنامه مهمی به شهردار آن شهر اهدا شود و این جزو قوانین بین المللی محسوب می شود.
شیردل همچنین به نقش شهرداری در رونق صنایع دستی اشاره کرد و افزود: شهرداری اصفهان برای حمایت از هنر صنایع دستی، ارگ جهان نما را در اختیار هنرمندان این صنعت قرار داده همچنین با تبلیغات شهری می تواند در گسترش و رونق این هنر- صنعت نقش مهمی را ایفا کند.