اقتصاد بازار: مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مشابهت نام ایران(Iran) و عراق(Iraq) موجب سردگمی گردشگران خارجی بود که در این راستا و با توجه به نگاه مثبت به پرشیا و تمدن قدیمی ایرانی درصدد ارایه تبلیغات با شعار Go to Persia هستیم. همچنین در راستای برند سازی گردشگری کشور در عرصه بین المللی، آرم و نشان گردشگری ایران با گل زعفران تزیین شده است.
سید محمد کاظم خلدی نسب در همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی با محوریت مشهد اردهال در مجتمع گردشگری خورشید، برگزاری همایش‌های آیینی را یکی از وظایف بزرگ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ذکر کرد.
وی با اشاره به وجود حوزه‌های مختلف گردشگری در سراسر کشور، افزود: پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون اثر به عنوان ظرفیت بالقوه در سراسر کشور وجود دارد که قابلیت معرفی در عرصه بین المللی را دارند.
مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود گردشگری در سراسر کشور نیازمند فراهم آوردن بسترها و ایجاد فعالیت‌های شبکه ای در راستای ارایه تسهیلات و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ورود گردشگران است و در این خصوص وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف ساختن موانع موجود در گردشگری به شمار می آید.
خلدی نسب با بیان اینکه جهانگردی به عنوان دیپلماسی عمومی از سیاست های دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: باید به این پرسش پاسخ داده شود که نقش هر کدام از ما در توسعه صنعت گردشگری چیست و اینکه نقش ما و مشارکت ما در توسعه گردشگری چقدر تاثیرگذار خواهد بود؟
وی افزود: می توان با همکاری های مشترک و شبکه ای و نگاه ویژه به بازار رقابتی عرصه گردشگری در بعد بین‌المللی، توجهات را به سمت کشور جذب کرد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری به موفقیت‌های تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده با موفقیت در مذاکرات خود بار سنگینی را از دوش کشور برداشتند چرا که موجب شدند روحیه فرهنگی و تاثیرگذاری کشور ایران در عرصه بین‌المللی نشان داده شود.
خلدی نسب تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه، شش محور خاص تهیه و تدوین شده که یکی از این محورها، محور گردشگری است. توجه به حوزه گردشگری می تواند در راستای کمک به جامعه برای اشتغال زایی و کسب درآمد مفید به فایده محسوب شود.
وی اظهار کرد: مشابهت نام ایران(Iran) و عراق(Iraq) موجب سردگمی گردشگران خارجی بود که در این راستا و با توجه به نگاه مثبت به پرشیا و تمدن قدیمی ایرانی درصدد ارایه تبلیغات با شعار Go to Persia هستیم. همچنین در راستای برند سازی گردشگری کشور در عرصه بین المللی، آرم و نشان گردشگری ایران با گل زعفران تزیین شده است.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: در ماه‌های آینده نمایشگاه بین‌المللی در تهران و با حضور دست اندرکاران حوزه گردشگری کشور برگزار خواهد شد که می تواند فرصت مناسبی برای برقراری تعاملات داخلی و خارجی باشد.
خلدی نسب افزود: تغیین 40 بازار هدف گردشگری (40 کشور خارجی) در زمینه گردشگری نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری به حساب می‌آید.
منبع: خبرگزاری ایسنا