پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403, 18 رمضان 1445, Thursday 28 March 2024
کد خبر: 11625
منتشر شده در یکشنبه, 11 اسفند 1398 08:12
تعداد دیدگاه: 0

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بر اساس آخرین مکاتبات صورت‌گرفته مسافران ایرانی برای پرواز به کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان باید فرم سلامت داشته باشند و به غیر از اتباع لبنانی و ایرانی‌هایی که کارت اقامت این کشور را دارند، مسافر ایرانی دیگری در بیروت پذیرش نمی‌شود.  

معصومه اصغرزاده در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره آخرین وضعیت پروازهای ایرانی به مقاصد خارجی مختلف گفت: درپی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، مقامات بهداشتی کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان درخواست کردند که در زمان ورود به فرودگاه‌های آنها باید حتما مسافران ایرانی فرم سلامت به همراه داشته باشند.

وی افزود: این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه توسط کارکنان خدمات فرودگاهی «هما» به مسافر تحویل داده می‌شود و مسافران باید آن را تکمیل و در زمان ورود به فرودگاه‌های فرانکفورت، باکو، آمستردام و لندن به همراه داشته باشند. مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر ادامه داد: در صورت عدم تکمیل این فرم توسط مسافران، مقامات فرودگاهی این کشور‌ها از پیاده شدن آنها جلوگیری خواهند کرد.

اصغرزاده همچنین درباره آخرین وضعیت پرواز به لبنان گفت: تنها اتباع لبنانی و مسافرانی که کارت اقامت این کشور را دارند می‌توانند به این کشور پرواز کرده و باید در زمان ورود به فرودگاه بیروت فرم سلامت به همراه داشته باشند اما مسافر ایرانی عادی و حتی ترانزیتی به هیچ عنوان در فرودگاه بیروت پذیرش نخواهند شد.

اختصاص پرواز از امارات

درخبری دیگر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از اختصاص شش پرواز برای بازگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه آل مکتوم در امارات، خبر داد.

به گزارش جماران، رضا جعفرزاده درخصوص آخرین وضعیت پروازها برای انتقال مسافران مانده در امارات گفت: روز جمعه هواپیمایی ماهان دو پرواز تهران- مکتوم- تهران و همچنین هواپیمایی هما یک پرواز تهران- مکتوم- تهران و هواپیمایی کیش ایر یک پرواز کیش- مکتوم - کیش را انجام داد و مسافران ایرانی را از امارات به کشور باز گرداندند.

جعفرزاده تاکید کرد: چنانچه شرکت‌های مسافری ایرانی همچنان در امارات مسافر داشته باشند، نسبت به دریافت مجوز بیشتر اقدام خواهد شد. به گفته جعفرزاده تمام این پروازها به‌صورت یکسر خالی و بدون مسافر تنها برای بازگرداندن ایرانی‌ها از امارات انجام شده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: آن دسته از مسافرانی که ایرلاین‌ها، خسارت کنسلی از استرداد بلیت‌شان را کسر می‌کنند، می‌توانند به سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند. همزمان کنسولگری ایران در دبی اعلام کرد که تاکنون نزدیک به هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی با کشتی و هواپیما از دبی و شارجه به کشور بازگشته‌اند. همچنین محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: روز جمعه کشتی مسافری با ظرفیت ۵۵۰ صندلی برای برگرداندن مسافران ایرانی به بندر شارجه اعزام شد.

بازگشایی مرزپاکستان با ایران

درخبری دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، مرز مشترک پاکستان به ایران که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسته شده بود روزگذشته بازگشایی شد. اعجاز شاه وزیر کشور پاکستان گفت: مرز مشترک با ایران باز شده است اما زائرانی که قصد ورود به کشور را دارند در قرنطینه نگاه داشته خواهند شد.

تعطیلی حرم‌های مطهر در استان فارس

از سوی دیگر معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی حرم‌های مطهر در استان فارس خبر داد. به گزارش انتخاب، «عبدالرسول همتی» گفت: با تولیت اماکن مذهبی جلسات داشتیم و تمهیدات خوبی اجرا شده تا اطلاع ثانوی حرم‌های مطهر در استان فارس تعطیل می‌شود و مسائل ضدعفونی کردن در تمام حرم‌ها اجرا می‌شود. در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تنها یک در باز است و مردم از همان در وارد می‌شوند و در صحن سلام می‌دهند و خارج می‌شوند.

تکذیب فایل منتسب به حریرچی

همچنین رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره فایل منتسب به ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: این کلیپی که به آقای دکتر حریرچی منتسب شده بود به پلیس فتا ارجاع داده شد و در اداره دیجیتال پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت. این فایل صوتی قطعا کذب است. به گزارش «ایلنا» وی تصریح کرد: این فایل توسط یک پایگاه خبری در خارج از مرزهای آبی و خاکی ایران و در کشور آلبانی تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

آخرین وضعیت ضیا نبوی

از سوی دیگر معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی از منفی بودن تست کرونای «ضیا نبوی» خبر داد. وحید شالچی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره آخرین وضعیت ضیا نبوی دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه علامه که گفته می‌شود در زندان مشکوک به علائم کرونا بوده است، گفت: دانشگاه علامه مکرر پیگیر مساله ضیا نبوی بوده است، از طرفی آن ضابط قضایی که بازداشت را انجام داده، تاکید کرده و به ما اطمینان داده است، که از امکانات پزشکی لازم بهره‌مند هستند. همچنین به ما اعلام کردند که حال ضیا نبوی بهبود پیدا کرده است. وی ادامه داد: گویا ضیا نبوی پیش از اینکه بازداشت شود، تب و لرز شدید داشته است و ضابط قضایی به ما اطلاع داد که به تجهیزات پزشکی دسترسی دارند و تست کرونای ضیا نبوی منفی بوده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید