رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به نقش اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی بر اقتصاد استان، گفت: ورود هر گردشگر به ایران و یا اصفهان موجب ایجاد 11 شغل می شود و اقامت هر توریست روزانه می تواند به اندازه 10 بشکه نفت ارزآوری داشته باشد.
عباس شیردل بلا اشاره به انتخاب اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای محلی در جهان، اظهار کرد: ما باید از پتانسیل موجود بهترین استفاده را ببریم متاسفانه تا برنامه ریزی صحیحی در استان صورت نگیرد نمی توانیم از ظرفیت های موجود بهره ببریم.
وی تاکید کرد: اگر برنامه ریزی مناسب برای این پتانسیل ها صورت گیرد می توان ظرفیت گردشگری استان را افزایش دهیم و منوط بر این است که معاونت صنایع دستی، میراث فرهنگی، استانداری و شهرداری با جلسات مختلف بتوانند توانایی های خود را در یک کفه قرار دهند.
رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با تاکید بر اینکه با تلاش هنرمندان اصفهان امسال دو افتخار شهر خلاق صنایع دستی و شهر جهانی صنایع دستی را کسب کردیم، ادامه داد: سوال اینجاست که مسئولان برای هنرمندان چه اقدامی انجام دادند.
وی بیان داشت: علاقه مند هستیم فضایی را ایجاد کنیم که گردشگران داخلی و خارجی از هنرمندان دیدن و بعد از آن خرید کنند که این یکی از بهترین موقعیت ها برای اقتصاد شهر اصفهان است.
شیردل از شهردار، استاندار و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا از پتانسیل های موجود در اصفهان منتهای استفاده را ببرند.
وی افزود: در بخش گردشگری می توانیم بیشترین توریست را با پتانسیل موجود در صنایع دستی جذب اصفهان کنیم.
رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در خصوص تغییر صنایع دستی اصفهان با توجه به سلایق گردشگران، بیان کرد: زمانی که هنرمند در فضای ارتباط با گردشگر قرار گیرد می تواند به سلیقه توریست پی ببرد و این بهترین گزینه نسبت به این است که تاجری کالایی را از اصفهان ببرد و با سلایق آنها همخوان نباشد.
وی ادامه داد: زمانی که گردشگر وارد منطقه ای می شود قصد خرید کالاهای آن کشور را دارد در این راستا ما باید همان تولید سنتی خود را داشته باشیم اما در قسمت صادرات باید مطابق سلایق آنها کار کنیم البته باید شهردار، استاندار و میراث فرهنگی باید هنرمندان را در این فضا قرار دهند.
شیردل همچنین در خصوص تاثیر عنوان شهر خلاق صنایع دستی بر اقتصاد استان، تاکید کرد: با عنوان شهر خلاق صنایع دستی جهان به اصفهان تمام هنرمندان برای بازدید به سوی این شهر می آیند.
وی افزود: اگر بخش گردشگری، استانداری و شهرداری به ما کمک کنند می توانیم به طور 100 درصد از این عنوان بهره مناسب را ببریم.
رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تاکید کرد: ورود هر گردشگر به ایران و یا اصفهان موجب ایجاد 11 شغل می شود و اقامت هر توریست روزانه می تواند به اندازه 10 بشکه نفت ارزآوری داشته باشد و این آمار به غیر از خرید محاسبه شده است.