اقتصاد بازار: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به اینکه تا کنون 130 هتل چهار و پنج ستاره در کشور داشته ایم، با آماده سازی 125هتل چهار و پنج ستاره جدید در دولت تدبیر و امید دست به کار بزرگی زده ایم.
مسعود سلطانی فر در آئین گشایش هتل اسپیناس پالاس ( بزرگترین هتل پنج ستاره کشور) ، که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزارشد، اظهارداشت: هم اکنون یک هزار و 100 هتل در کشور داریم که از این تعداد 650 هتل آپارتمان و 130 هتل نیز چهار و پنج ستاره است
وی افزود: اگر سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی تسهیلات مورد نیاز ساخت 125هتل چهار و پنج ستاره جدید را به موقع تامین کند، که تعدادی از این هتل ها در مرحله صدور مجوز و تعداد دیگری پیشرفت فیزیکی تا 90 درصد داشته اند، می توانیم مدعی باشیم که از تاسیس گراند هتل قزوین ( اولین هتل ایران ) تا سال 92 تعداد هتل های لوکس ما یک طرف و این دو ساله دولت تدبیر و امید نیز یک طرف یعنی معادل آن قرارخواهد گرفت.
سلطانی فر گفت: لبخند رئیس جمهوری از دو سال قبل با رویکرد مثبت و تعامل گسترده ای که به دنیا نشان داد سبب شد صنعت گردشگری حیات جدیدی را آغاز کند و با وجود مشکلات پیش رو با حرکت های جهادگونه همه فعالان این بخش کارنامه خوبی را از خود به جای بگذارد.
وی ادامه داد: رشد 12 درصدی ما در گردشگری که سه برابر میانگین جهانی آن در دو سال اخیر بود مرهون مدیریت مقام معظم رهبری درمذاکرات هسته ای، تدبیر رئیس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای و زحمات همه مجموعه گردشگری کشور بود.
وی با اشاره به اینکه مصوبه آمریکا مبنی بر تحریم ویزا برای ورود گردشگران برخی کشورها به ایران تصریح کرد: این مصوبه تا کنون هیچ تاثیری در روند ورود تورهای گردشگری به ایران نداشته است و دلیل آن نیز شکسته شدن یوار رکود می باشد.
سلطانی فر دربخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: برای فضای پساتحریم یک هزار و500 پروژه پیشنهادی را در بسته پیشنهادی گردشگری برای ارائه به بخش خصوصی داخلی و بین المللی آماده کرده ایم که به تدریج ارائه خواهیم کرد.
معاون رئیس جمهوری یادآورشد: در سال 2016 چندین اجلاس در زمینه گردشگری برگزار خواهد شد، از جمله در سوم ژانویه برابر با سیزده دیماه همایش بین المللی گردشگری در اصفهان و سه ماه بعد در ارومیه همایش کشورهای راه ابریشم، اواخر بهمن نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران و در ابتدای 2018 اجلاس جهانی راهنمایان گردشگری را بین کشورهای مختلف میزبانی خواهیم کرد.
این هتل با ٧٥ هزار مترمربع زیربنا و ۱۲سالن همایش و آمفی تئا تر با ظرفیت ۵۰ تا ۱۲۰۰ نفر، ۴۳ اتاق و دفتر کار و همچنین بیش از ۵۰۰ اتاق و سوئیت پذیرایی از مسافران و مهمانان به مساحت ۱۳۰ تا ۷۰۰ متر دارد که ۵۶ سوئیت آن پرزیدنتال است.