اقتصادبازار: نخستین پروژه جذب سرمایه گذاری خارجی استان اصفهان با عنوان "هزارچشمه" پس از برجام، بین دو شرکت گردشگری الماس و کنسرسیوم مهندسی و سرمایه گذاری کونهوآ کره جنوبی با حضور رییس اتاق اصفهان به امضا رسید.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان و رئیس خانه و صنعت و معدن ایران در حاشیه امضای این قراداد، گفت: استان اصفهان همواره دارای جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری، صنعت و خدمات بوده است.
سید عبدالوهاب سهل آبادی از آمادگی برای همکاری بخش های دولتی و خصوصی استان اصفهان از این پروژه گردشگری خبر داد و افزود: استاندار اصفهان به عنوان مدیر استان و سایر سازمان های دولتی تمام توان خود را برای اجرای موفقیت آمیز این پروژه گردشگری به کار خواهند بست و طرف کره ای می تواند نسبت به سرمایه گذاری خود اطمینان خاطر داشته باشد.
وی قانون جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران را یکی از قوانین مترقی دانست و تاکید کرد: اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تسهیل در امور سرمایه گذاران کمیته ویژه در کمسیون حمایت از تامین مالی، سرمایه گذاری و توسعه روابط خارجی ایجاد کرده است.

semiroom01


رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به توانمندی علی کرباسی زاده مدیر عامل شرکت الماس به عنوان یک فعال اقتصادی موفق در استان اصفهان، گفت: این پروژه یکی از پروژه های مطالعه شده استان است و مدیریت استان و سایر بخش ها تمام تلاش خود را برای همکاری در به بار نشستن آن مبذول خواهند داشت و برای حل چالش های احتمالی آن نیز آمادگی دارند.
وی همزیستی مسالمت امیز ادیان در استان اصفهان را نمونه ای از وجود امنیت در این استان خواند و گفت: در اصفهان همچنان که صدای اذان مساجد طنین انداز است، صدای ناقوس کلیسا ها در کنار آتشکده زرتشتیان شنیده می شود و مردم این شهر به دور از هر دین و مذهب قرن هاست که به صورت مسالمت امیز کنار هم زندگی می کنند.
لی جای هو قائم مقام شرکت مهندسی کونهوآ و نماینده کنسرسیوم مهندسی و سرمایه گذاری برای پروژه الماس با ابراز علاقه از حضور خود و کلیه همکارانش در ایران، تمایل خود را برای گسترش فعالیت ها و سرمایه گذاری در طرح های مختلف استان اصفهان اعلام داشت.
حداد مدیر منطقه ای گروه سرمایه گذاری کونهوآ کره جنوبی در حاشیه امضای این قرارداد و پروژه بزرگ هزارچشمه گفت: این پروژه نخستین سرمایه گذاری گروه Kunhowa در ایران است و امیدواریم که در کنار این پروژه بتوانیم در سایر پروژه های بزرگ عمرانی سرمایه گذاری داشته باشیم.
وی افزود: گروه های مختلف و متعدد از کره جنوبی به ایران سفر کردند و شرایط سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی و صنعتی را مورد بررسی قرار دادند ولی کونهوآ با استفاده از مطالعات انجام شده و اطلاعات ارایه شده پروژه هزار چشمه از سوی شرکت الماس و تحقیق و بررسی کارشناسان، خواستار سرمایه گذاری مستقیم در آن شد.
وی با اشاره به توانمندی این شرکت در سرمایه گذاری و اجرای پروژه های فرودگاهی گفت: کونهوآ آماده بررسی سرمایه گذاری در طرح های توسعه فرودگاه اصفهان است و این شرکت توانسته فرودگاه کلان شهر اینچئون از شهر های بزرگ و از بنادر مهم کشور کره جنوبی را توسعه دهد، فرودگاه اینچئون بزرگترین فرودگاه کره جنوبی است.
مدیر منطقه ای گروه سرمایه گذاری کونهوآ انجام پروژه های مترو و قطارهای زیرزمینی را یکی از زمینه های مورد علاقه مندی این گروه برشمرد و گفت: مگا پروژه هزار چشمه می تواند نخستین تجربه موفقیت آمیز همکاری بین کونهوآ و استان اصفهان باشد که پروژه های کلان عمرانی را به دنبال داشته باشد.