اقتصادبازار: شهردار اصفهان گفت: برندسازی مقصد گردشگری تنها به یک لوگو یا شعار ختم نمی شود؛ بلکه برند شامل ارزش های معنوی و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس می باشد.
اصفهان بستر ساز روابط بین فرهنگی است

مهدی جمالی نژاد در کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد:ارائه شاخص ها و راهکارهای طراحی برند ملی گردشگری،تعیین مبانی و استانداردهای برند گردشگری،ارائه تجربیات موفق بین المللی در زمینه برند سازی در حوزه گردشگری برخی از اهداف اصلی این کنفرانس هستند.
وی با تاکید بر این که از اهداف اجرای این کنفرانس، تعیین ویژگی های برند از جمله ارزش های معنوی ، فرهنگ و میراث ملموس و ناملموس و چگونگی انتخاب از میان این ارزش ها می باشد، اذعان داشت:ملموس نمودن نیاز به برند سازی در ذهن جامعه و برند سازی به عنوان مقصد گردشگری به معنی چگونگی ادراک ذهنی مصرف کنندگان از یک مقصد گردشگری، از مهمترین اهداف این کنفرانس می باشد.
شهردار اصفهان عنوان کرد: برندسازی یک مقصد گردشگری تنها در ایجاد یک لوگو یا شعار خلاصه نمی شود، بلکه در مورد بدست آوردن عناصر متمایزی از مقصد در قالب برند و چگونگی ارتباط این عناصر از طریق اجزای این برند شامل هویت، جوهره، شخصیت، تصویر، مشخصه و فرهنگ باید اقدامات زیادی صورت بگیرد.
وی با بیان این که اصفهان آیینه تمام نمای ایرانی و تجسم کمال یافته فرهنگ اسلامی است، اذعان داشت: اصفهان شهر موزه ارتباطات گسترده انسانی و بسترساز روابط بین فرهنگی است.
شهردار اصفهان با اشاره به این که اصفهان به عنوان عضو شبکه شهر خلاق جهانی برگزیده شده است ادامه داد:فلسفه شهر خلاق آنست که در آن شهر همیشه ظرفیتی بسیار بیشتر از آنچه ما در وهله اول تصور می کرده ایم وجود داردکه باید اهداف ارزشمندی نهادینه شود.
وی به اهداف شبکه شهرهای خلاق اشاره و تصریح کرد: اشترک گذاری تجارب، دانش و بهترین رویدادهای مدیریت شهری، برنامه های نوآورانه شبکه های تبادل حرفه ای و هنری خلاق، مطالعات و تحقیقات و ارزیابی هایی در خصوص بکارگیری تجارب شهرهای خلاق جهان، بکارگیری مبتکران شیوه ها و اقدامات توسعه شهری پایدار، ادغام کامل فرهنگ و معنویت با طرح ها و راهبردهای خلاقانه توسعه محلی از جمله اهداف شبکه شهرهای خلاق شهرهای جهان است.
شهردار اصفهان اضافه کرد: تقویت همکاری و توسعه دیپلماسی با شهرهایی که گفتمان خلاقیت را به عنوان عمل راهبردی چشم انداز خود به رسمیت شناخته اند، از دیگر اهداف شبکه شهرهای خلاق می باشد.
گفتنی است؛کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور معاون رئیس جمهور و مسئولان شهری و استانی اصفهان در حال برگزاری است. همچنین در این کنفرانس بین المللی که روزهای 13 و 14 دیماه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر برگزاری می گردد،12 سخنران اصلی از 8 کشور مختلف دنیا،4 پنل تخصصی،2میزگرد کاربردی ،5ورک شاپ تخصصی و 5 مقاله ارایه می شود.