اقتصاد بازار: اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی و گردشگری کشور در کمتر از دو هفته به پایان فروردین 95، میزبان هیاتی از اتاق بازرگانی هنگ کنگ بود.

این هیات در نخستین حضور خود در نصف جهان با مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان دیدار کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان در این دیدار با برشمردن ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری و داشته‌های میراث فرهنگی و تمدنی این دیار شهره جهان است.

فریدون الهیاری با بیان اینکه هنگ‌کنگ شهر شناخته ‌شده‌ای در حوزه گردشگری است، افزود: تجربه‌های این شهر موفق می‌تواند به اصفهان برای توسعه گردشگری کمک شایانی کند.

وی تصریح کرد: تمایل داریم که پذیرای سرمایه‌گذاران هنگ‌کنگی در اصفهان در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری بوده همچنین صادرات صنایع دستی به کشور چین و شهر هنگ کنگ را افزایش دهیم.

ارائه مشاوره های تخصصی به سرمایه گذاران هنگ کنگی

رئیس مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت جدی بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با حمایت و روابط دوستانه با بخش دولتی توانسته گام‌های مؤثری برای اصلاح و بهبود صنعت گردشگری استان اصفهان بردارد.

علی لوافان ادامه داد: مجمع گردشگری استان اصفهان آمادگی دارد که برای توسعه صنعت گردشگری این استان با سرمایه‌گذاران خارجی همکاری کند.

وی ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه توسعه صنعت گردشگری، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات و تجربه‌ها را ازجمله زمینه‌های همکاری عنوان کرد.

لوافان بر توسعه همکاری هنگ‌کنگ و اصفهان درزمینه توسعه صنعت گردشگری تأکید کرد.

فرصت بی نظیر سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اصفهان

مدیرعامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: مجمع گردشگری استان اصفهان نماینده بخش خصوصی صنعت گردشگری است.

مهدی نریمانی اضافه کرد: با حمایت دولت از صنعت گردشگری در ایران و همچنین گرایش و اقبال گردشگران خارجی برای سفر به این کشور، فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری فراهم کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت چین برای توسعه گردشگری ایران، افزود: استفاده از تجارب این کشور در زمینه گردشگری نیز راهگشای اصفهان خواهد بود.

تئوری پل فیروزه ای، آغازی برای توسعه روابط گردشگری ایران و هنگ کنگ

مدیر كمیته آسیا و آفریقا اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان، گفت: اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ تمایل داشت زودتر از امروز، برای افزایش تبادلات اقتصادی درزمینه های مختلف به اصفهان سفر کند.

اندرو ولز ادامه داد: امروز باید برای استفاده از فرصت‌های موجود برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین به احیای راه ابریشم با همکاری چین و ایران اشاره کرد و گفت: هنگ‌کنگ یکی از شهرهای اصلی در این مسیر است و می‌تواند نقش مهمی در زمینه تبادلات اقتصادی داشته باشد.

معاون اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ اظهار کرد: اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ متشكل از چند اتاق است كه 70 درصد جمعیت كاری این كشور را دربرمی گیرد.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل تئوری اقتصادی پل فیروزه‌ای را برای برقراری ارتباط بین اصفهان و هنگ‌کنگ ارائه دادم و امیدوارم که با همکاری بخش خصوصی صنعت گردشگری این تئوری تحقق یابد.