اقتصاد بازار: معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از 3600 میلیارد تومان درآمد توسعه زیرساخت های اینترنتی کشور، در اواخر سال گذشته 18 هزار روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده اند.
امیرحسین دوایی مرکزی در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک با رویکرد گردشگری الکترونیکی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳.۵ برابر جمعیت کره زمین کاربر و وسیله ارتباطی به اینترنت متصل می‌شوند، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران متصل به اینترنت در جهان به ۵۰ میلیارد نفر برسد.
وی با بیان اینکه ارزش آفرینی استفاده از اینترنت در جهان در حال حاضر را سه هزار میلیارد دلار است، افزود: بر اساس پیش بینی اقتصادی موسسه مکندی این آمار در سال 2025 به ۱۱ هزار میلیارد دلار برسد.
وی همچنین درآمد اپراتورهای اینترنت کشور در سال ۹۳ را ۱۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این درآمد 3600 میلیارد تومان برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌‌های اینترنتی کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
به گفته دوایی مرکزی، از این درآمد نیز در اواخر سال گذشته حدود ۱۸ هزار روستای کشور به اینترنت متصل شده اند.
وی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش بهره برداری از بخش خصوصی برای توسعه اینترنت در کشور است، گفت: برای توسعه زیرساخت‌‌های گردشگری الکترونیک نیز در این بخش برنامه‌ریزی‌هایی داریم که با همکاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.