اقتصاد بازار: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: گردشگری الکترونیک است در راستای اقتصاد مقاومتی می تواند نقش مهمی در رشد گردشگری شهر و استان اصفهان داشته باشد.
احمد سالک در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک با رویکرد گردشگری الکترونیکی، با اشاره به اینکه اصفهان و کشور ظرفیت‌ بالایی در بخش های هنری، دینی، صنعتی، کشاورزی، میراث فرهنگی و ... دارد، اظهار کرد: استان اصفهان با هدف ارتقا در تمام زمینه ها می تواند طراز جهانی باشد و نباید از این ظرفیت ها غافل باشیم.
وی با اشاره به تقسیم بندی متنوع گردشگران، افزود: عده زیادی از گردشگران علاقه‌مند به بازدید از میراث تاریخی کشور به خصوص در حوزه معماری و برخی به میراث معنوی و عرفانی علاقه دارند که اصفهان در سطوح مختلف پاسخگوی نیاز گردشگران است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به ضرورت تقویت و ارتقا استان اصفهان در ابعاد متعدد، گفت: تقویت زیرساخت های فرهنگی اهمیت بسیاری دارد به طور مثال شهر تاریخی ورزنه، محلی در دل کویر است که شامل ده‌ها میراث فرهنگی و گردشگری است اما زیرساخت گردشگری در آنجا شامل هتل‌ها، دسترسی به خدمات الکترونیک و امنیت گردشگران آماده نیست.
وی با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی، جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، افزود: بی تردید ایران نمی‌تواند در فضای مجازی حضور نداشته باشد.
سالک با بیان اینکه گردشگری الکترونیک یکی از بهترین زیرساخت های دعوت گردشگران به شهر اصفهان است، تصریح کرد: در تجارت الکترونیک و گردشگری الکترونیک، گردشگر باید بتواند شهر را بشناسد و با برنامه‌ای منظم سفر کند.
وی با تاکید بر اینکه در بودجه 95 و برنامه توسعه پنجم و ششم، گردشگری و میراث فرهنگی در اولویت برنامه ها قرار دارد، افزود: متاسفانه بسیاری از آثار باستانی و میراث فرهنگی در حال از بین رفتن است که باید مرمت و بازسازی شود که این اقدام نیاز به تامین مباحث مالی دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه درآمد گردشگری در کشور می تواند بیشتر از درآمد نفتی باشد، گفت: ترکیه اکنون درآمد گردشگری بالایی دارد و ایران نیز می تواند قوی تر از ترکیه میزبان گردشگران خارجی باشد.
وی همچنین تاکید کرد: در توسعه گردشگری فقط پول و دلار مهم نیست بلکه انتقال میراث فرهنگی به دنیا نیز اهمیت دارد.
به گفته سالک، بحث فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مسیر سهم زیادی دارند که نمی توان از آن غافل شد، افزود: برای توسعه گردشگری تقویت زنجیره دانشگاه، صنعت و بازار نیز باید پیگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که دانشگاه می‌تواند با آن ارتباط داشته باشد، گردشگری الکترونیک است، گفت: گردشگری الکترونیک می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در رشد گردشگری شهر و استان اصفهان داشته باشد.