اقتصاد بازار: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مصداق عملی اقتصاد مقاومتی در اصفهان توسعه گردشگری است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار سیدکریم داوودی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: هر بخش باید به مسائل اقتصاد مقاومتی در حیطه وظائف خودش بپردازد و راهکار عملی و اجرایی ارائه کند. وی افزود: در کلانشهر اصفهان اگر بدنبال راهکارهایی برای استقلال اقتصادی،کاهش وابستگی و ایجاد اشتغال باشیم در واقع به همان چشم انداز برنامه 1414 دست یافته ایم.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان شهر فرهنگی گردشگری محسوب می شود، تصریح کرد: حدود ده سال است شعار توسعه گردشگری را می دهیم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم در عمل موفق باشیم. داوودی خاطرنشان کرد: البته هر زمان اعلام می داریم که برای رسیدن به این هدف مدیریت شهری چه کار انجام بدهیم، اظهار می دارند که از وظائف شهرداری نیست و وظیفه یک اداره خاص است در حالی که آیا بدون اتکا به مدیریت شهری با توجه به میزان توان اقتصادی و اجرائی آن می توانیم به هدف برسیم .
وی اظهارکرد: اگر کلان شهر اصفهان نتواند سالی 100 هزار نفر به آمار گردشگران خود اضافه کند، توفیقی در توسعه اقتصاد مقاومتی اصفهان نخواهد داشت در حالی که به ازاء هر 100 هزار گردشگر 100 میلیون دلار ارز آوری خواهیم داشت.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: طبق عرف بین المللی اگر هر شهر معادل جمعیت همان شهر در سال گردشگری داشته باشد وضعیت قابل قبول دارد و شهرهای موفق تعداد گردشگر بیشتری دارند
داوودی اضافه کرد: متاسفانه در اصفهان میزان گردشگری حدود 200هزار نفر در حدود 10% جمعیت شهر اصفهان است. وی بیان کرد: برنامه ریزی گردشگری طی یک فرآیند همگانی توسط تمامی دستگاههای اجرائی و با کمک بخش خصوصی می تواند عملیاتی شود چرا که نیاز به فعالیت این بخش وجود دارد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در بخش گردشگری سیاست های حمایتی دولت و مجلس هنوز نهادینه و عملیاتی نشده است، تصریح کرد: همچنانکه برای احداث کارگاههای تولیدی یا مؤسسات کشاورزی وام به نرخ سود 10% می پردازند، باید برای هتل سازی نیز باید اینچنین وامهایی باشد.
داوودی از شهردار اصفهان که خود از حامیان گردشگری هستند درخواست کرد با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی گام های اساسی و اجرائی در این زمینه بردارند. وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه از مصدایق اقتصاد مقاومتی در اصفهان و حوزه مدیریت شهری ساختمان‌سازی است، خاطرنشان کرد: در کشور ایران مقدار زیادی اشتغال و تولید در حوزه ساختمان‌سازی است و60درصد کارنجات استان تولید مصالح ساختمانی دارند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای ساختمان باکیفیت مطلوب و با اتکا به مصالح داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، اظهارکرد: در زمانی که بخشی از آلودگی هوا به علت سوخت و انرژی ساختمانی است طبق یک بررسی تحلیلی از اتلاف سوخت در اصفهان حدود 20درصد از ساختمان‌ها توسط موتورخانه با راندمان زیر 40 درصد کار می‌کنند و حدود 25 درصد توسط پکیج های واحدی کار می نماید.
داوودی ادامه داد: سرمایه ملی با توجه به هدر رفت انرژی ساختمان ها به نابودی می رود و باعث آلودگی مضاعف در شهرها می شود بنابراین وقت آن رسیده که اینگونه مطالب به صورت کارشناسی رسیدگی و اقدام شود.
وی اضافه کرد: مدیران سازمان نظام مهندسی همراه برنامه ریزی برای توزیع کوپن فعالیت نسبت به آموزشهای لازم به مهندسان تاسیسات و ارائه فن آوری بپردازند و قسمتی از وقت خود را در جهت ارتقاء کیفیت ساخت ساز ساختمانی و کاهش آلودگی صرف کنند.