اقتصاد بازار: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مقدمه توسعه صنعت توریسم، ایجاد گردشگری الکترونیک است چرا که این صنعت دارای جذابیت خاصی برای گردشگران است.
گردشگری الکترونیک که میان گردشگری و فناوری اطلاعات در عصر پیوند زده، باعث گسترش فرصت های شغلی در جهان نیز شده است. فناوری اطلاعات از حدود دو دهه قبل، در صنعت توریسم مورد استفاده قرار می گرفته که در این مدت روند رو‌به رشدی داشته است. به عنوان مثال، رزرو هتل یا رزرو بلیت هواپیما از طریق اینترنت در دنیا امری رایج شده است.
بر اساس آمار کمیسیون گردشگری کانادا، یک چهارم مردم کانادا و 35‌ درصد از خانواده‌های آمریکایی سفر خود را از طریق اینترنت مدیریت می کنند که این مهم باعث صرفه جویی فراوان در وقت شده است. هرچند در کشور ما تاکنون کمتر گرایشی به این منبع مالی دیده شده است اما در صورت برپایی جو رقابتی در این زمینه، استقبال از فناوری اطلاعات و زمینه‌سازی توسعه گردشگری الکترونیک بسیار مطرح خواهد شد.
صنعت گردشگری الکترونیک برای معرفی جاذبه‌های باستانی‌، بناهای جذاب، اشیای قیمتی و هر پدیده دیگر، برای تمامی‌ کشورها به خصوص کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه که اغلب از امکانات و زیر‌ساخت‌های مناسب و کافی برخوردار نیستند ضروری است.
توسعه گردشگری الکترونیک در کشورهایی که با عدم نیروی آموزش دیده مانند تورگردانان و راهنمایان تور روبرو هستند، موثر خواهد بود. گردشگری الکترونیک برای افرادی مانند محققان که صرفا برای مطالعه بر روی یک جاذبه از آن بازدید می‌کنند نیز بسیار مفید است. چرا که امکان بررسی و مطالعه را تا حدی در محل زندگی یا تحقیق خود خواهند داشت.
در این نوع گردشگری امکان معرفی صنایع‌دستی وجود داشته و حتی از طریق تجارت الکترونیک به فروش تولیدات و صنایع‌دستی کمک می‌شود.

توریسم الکنرونیک جذابیت خاصی برای گردشگران دارد
فتح الله معین، رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، مقدمه گردشگری حقیقی و واقعی را گردشگری الکترونیک می داند و اظهار می کند: صنعت "ای توریسم" دارای جذابیت خاصی برای گردشگران است به همین دلیل پرداختن به آن دارای اهمیت ویژه ای است. وی می گوید: کارهای صورت گرفته، توسط دستگاه های دولتی در این زمینه چشمگیر نمی باشد و باید به صورت جدی تری به این موضوع رسیدگی شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به دلایل گوناگون، ایران در رسانه ها جایگاه مطلوبی ندارد، ابراز می کند: یکی از بسترهایی که از آن در جذب افکار عمومی می توان استفاده کرد استفاده از صنعت "ای توریسم" است.
معین ادامه می دهد: آمارهای مطرح شده نیز میزان استقبال حداقلی از اصفهان را بیان می کند که تا رسیدن به وضعیت مطلوب آن فاصله زیادی است.

استفاده از تکنولوژی های نوین برای جذب گردشگر
سید کریم داوودی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه می گوید: استفاده از تکنولوژی های نوین برای جذب گردشگر بسیار اهمیت دارد زیرا این تکنولوژی ها وسیله ای برای رفاه حال گردشگران می باشد که توریست خارجی به این موضوع بسیار اهمیت می دهد. وی ادامه می دهد: با استفاده از این امکانات، توریست می تواند از محل اقامت، وسیله نقلیه داخل شهری، صنایع دستی، نوع و زمان پرواز و حتی نوع تغذیه محل مورد نظر سفر مطلع شود و آنها را رزرو کند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه بهتر گردشگری را در راستای گسترش صنعت گردشگری الکترونیک می داند و تصریح می کند: خوشبختانه شهر اصفهان از لحاظ آثار و مکان های گردشگری غنی است اما باید به دیگر زیرساخت های مورد نیاز نیز توجه شود.