اقتصاد بازار: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برقراری ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار محسن یارمحمدیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتفاقاتی تروریستی و همچنین کودتایی که درترکیه رخ داد در حقوق بین الملل در زمره اتفاقات فورس ماژور تلقی شده و در این شرایط فرد می تواند مواردی از قرار داد را لغو کند.
وی با بیان اینکه این اتفاقات ناشی از حوادث درونی کشور ترکیه است، افزود: بالطبع توقع داریم خسارات ناشی از این اتفاقات را آژانس ها و طرف های ترک بپذیرند و خساراتی متوجه آژانس ها و گردشگران ایرانی نشود.
معاون گردشگری استان اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی بر عدم تحمیل هزینه به گردشگران ایرانی تاکید دارد، ادامه داد: در این میان اختلافاتی پیش آمده است که سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی در حال رسیدگی به آن است.
وی با بیان اینکه از نظر سازمان میراث فرهنگی و دستگاه های امنیتی کشور همچنان برگزاری تورهای گردشگری به ترکیه ممنوع است، خاطرنشان کرد: با آژانس های متخلف در این زمینه با جدیت برخورد خواهد شد.
یارمحمدیان به گردشگران ایرانی پیشنهاد داد به جای سفر به کشورهای خارجی به ایرانگردی پرداخته واقتصاد کشور خود را تقویت کنند.
وی با اشاره به اثر تکاثری صنعت گردشگری در اقتصاد، گفت: توسعه صنعت گردشگری باعث خروج دیگر صنایع از رکود خواهد شد.
یارمحمدیان خواستار توسعه ایرانگردی و کمک همه ارگان ها و سازمان های ذی ربط شد و اظهار کرد: در صورتی که همه ارگان‌ها برای تحقق اهداف کلان کشور در حوزه گردشگری به میدان بیایند، شاهد موفقیت این صنعت و رشد اقتصاد کشور خواهیم بود.