اقتصاد بازار: معاون جوانان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنعت گردشگری ایران برای توسعه، رشد و استفاده از توانمندی هایش، نیازمند وجود ایده‌های ناب و راهگشا در این زمینه است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رویداد کارآفرینی گردشگری (start up trip) به همت معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور یکصد شرکت کننده جوان در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.
معاون جوانان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این آیین افتتاح این رویداد، گفت: این رویداد آموزشی - تجربی ویژه ایده پردازان خلاق و علاقه مندان به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار در حوزه گردشگری بوده و سعی در آموزش و پیاده سازی ایده های کاربردی در این حوزه را دارد.
امیر کشانی افزود: بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارد و مهمتر اینکه یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی است.
وی برای افزایش سهم ایران از درآمدهای صنعت گردشگری به حوزه های کارآفرینی در حوزه گردشگری و فرصت های پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: حوزه های کارآفرینی درگردشگری شامل هتلداری ( رزرو هتل، اقامتگاه)، خدمات مسافرتی (بلیت، سفر زمینی)، گردشگری و فرهنگی (تور، معرفی مکان ها، پیشنهاد سفر و…) بازاریابی صنعت گردشگری (اطلاع رسانی، تبلیغات) است.
کشانی با اشاره به اینکه در سال های اخیر استارتاپ های زیادی در زمینه گردشگری در سراسر دنیا به وجود آمده که برخی از آنها تحولات عظیمی در صنعت گردشگری ایجاد کرده، متذکر شد: صنعت گردشگری ایران برای توسعه، رشد و استفاده از توانمندی هایش، نیازمند وجود ایده‌های ناب و راهگشا در این زمینه است.
دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت: رویکرد اتاق اصفهان توجه ویژه به جوانان و توانمند سازی آنان در عرصه اقتصاد دارد و از این رو برگزاری رویداد استارت آپ یکی از برنامه های اصلی اتاق اصفهان در راستای توانمندسازی و کاربردی شدن ایده های خلاق و نوآور است.
امیرعباس اسماعیلی ریسک پذیری را از ویژگی جوانان فعال اقتصادی برشمرد و گفت: رویداد کارآفرینی فرصتی برای آزمون و خطا جوانان در فعالیت های اقتصادی است.
علی کرباسی زاده نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان در این مراسم با اشاره به جایگاه نود و هفتمی صنعت گردشگری ایران در بین 141 کشور دنیا، گفت: در شرایطی که جایگاه ایران در حمل و نقل و هوایی 93 ، حمل و نقل 76 ، خدمات گردشگری 119 و از نظر اقامت 113 در بین 141 کشور جهان است باید تلاش مضاعفی برای این صنعت در کشور انجام شود .
وی با اشاره به سند آمایش سرزمین استان اصفهان گفت: گردشگری مزیت اصفهان نسبت به سایر بخش های صنعتی ،معدن و کشاورزی است و جوانان جویای کار و نام می توانند از این مزیت برای خلق ایده های نو است.
یوسف قاضی عسگر عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم با اشاره به وجود فرصت های بسیار در صنعت گردشگری اصفهان گفت: اصفهان به عنوان نگین شهرهای تاریخی ایران جهان فرصت های متعدد در زمینه گردشگری دارد و همچنین با چالش های جدی روبروست که جوانان شرکت کننده در این دوره می توانند به این چالش ها و راه های برون رفت آن توجه کنند.
در ادامه این مراسم شرکت کنندگان در قالب 10 گروه با مشخص ساختن ایده های نو و خلاق در حوزه گردشگری تقسیم شدند.