اقتصاد بازار: رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بزرگ‌ترین مجموعه تفریحات آبی فلات مرکزی ایران در این هفته با حضور مقامات مسؤول استانی و کشوری افتتاح خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، فریدون الهیاری در خصوص افتتاح اولین دهکده تفریحات آبی فلات مرکزی ایران در اصفهان، اظهار داشت: بزرگ‌ترین مجموعه تفریحات آبی فلات مرکزی ایران در مجموعه آبی، آبسار است که مردم در سپاهان شهر از استخر این مجموعه استفاده می‌کردند.

وی افزود: یکی از کارهایی که تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی در بحث تأسیسات گردشگری انجام می‌گیرد این است که هرگونه مراکز تفریحی و گردشگری که بتواند سرویس و خدماتی به گردشگر بتواند ارائه دهد یا بتواند میزان اقامت گردشگر را در شهر اصفهان افزایش دهد، تأسیس و تعداد آن‌ها را افزایش دهد.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: در کنار اینکه گردشگر در اصفهان آثار فرهنگی و تاریخی را می‌بیند باید زمینه تفریحات دیگری در چارچوب فرهنگ برای این گردشگر فراهم شود که با توجه به این نکته سازمان میراث فرهنگی این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: سازمان میراث فرهنگی برای مراکزی از این دسته مانند بزرگ‌ترین مجموعه تفریحات آبی فلات مرکزی ایران، نه‌ تنها مجوز را صادر می‌کند بلکه تسهیلات و حمایتی را هم برای راه‌اندازی چنین مراکزی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

الهیاری در رابطه با بزرگ‌ترین مجموعه تفریحات آبی فلات مرکزی ایران خاطرنشان کرد: مجموعه تفریحات آبی در مجموعه آبسار، آماده افتتاح و بهره‌برداری است که پیشنهاد شده تا این مجموعه در هفته دولت افتتاح شود.

وی در خصوص زمان افتتاح این مجموعه گفت: منتظریم تا مقامات مسئول استانی و کشوری آماده شوند تا مجموعه را با حضور این افراد افتتاح کنیم.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: به لحاظ تفریحات آبی در بخش فلات مرکزی ایران بزرگ‌ترین مجموعه تفریحات آبی در این منطقه ایران افتتاح می‌شود که در اصفهان این رویداد کلید خواهد خورد.

وی بیان داشت: نمونه‌های این مجموعه در شهر مقدس مشهد وجود دارد، اما در منطقه فلات مرکزی ایران و پیرامون آن وجود نداشته است.

الهیاری با اشاره به اینکه فاز اول مجموعه آبی آبسار فقط شامل استخر بود که با افتتاح فاز دوم این مجموعه، تفریحات آبی هم به آن اضافه خواهد شد، گفت: در فازهای بعدی این مجموعه، هتل و تأسیسات گردشگری پیش‌بینی‌ شده است که کلنگ آن زده خواهد شد تا در کنار مجموعه آبی ابسار، یک هتل ویژه‌ای هم ساخته شود.